بازدید مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری از کتابخانه‌ های مساجد

مدير ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختياری به همراه کارشناس توسعه منابع و زیرساخت کتابخانه های مساجد، به مناسبت هفته کتاب از کتابخانه های مساجد استان بازديد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، محمدرضا مظاهری در بازدید از کتابخانه های مساجد سطح استان اظهار داشت: تعداد ۱۷۰ باب کتابخانه در مساجد ذیل کانون های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شده و مشغول فعالیت می باشند.

 

مدير ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختياری ادامه داد: در جریان این بازدید ها، فعالیت کتابخانه های مساجد مورد بررسی قرار گرفت و از زحمات مسئولان کتابخانه ها و کتابداران تقدیر شد.

 

وی افزود: در ۲۵ باب از کتابخانه های مساجد طرح پالایش کتاب صورت می پذیرد و برای نخستین بار همایش مشترک کتابداران کتابخانه های مساجد و کتابداران کتابخانه های عمومی و تقدیر از کتابداران با حضور مسئولین ارشد استانی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان انجام شود.

 

برپایی نمایشگاه های محله محور کتاب، شناسایی نویسندگان و تولید کنندگان کتاب در مساجد و دعوت از نویسندگان و صاحبان کتاب استانی جهت حضور در کتابخانه ها و برگزاری جلسات معرفی و نقد کتاب، اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه های منتخب و برگزاری مسابقه تولید روزنامه دیواری با موضوع کتاب و کتابخوانی بین اعضای کتابخانه های مساجد از جمله ویژه برنامه های کتابخانه های مساجد استان چهارمحال و بختیاری در هفته کتاب است.

 

برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب، تجهیز کتابخانه های مساجد به کتاب، قفسه کتاب، میز مطالعه و صندلی مطالعه اجرای طرح نذر کتاب شامل جمع آوری و اهدا کتاب و گردش کتاب در کتابخانه های مساجد استان به ویژه کتابخانه های مساجد روستایی و عشایری، از دیگر ویژه برنامه های کتابخانه های مساجد استان چهارمحال و بختیاری در هفته کتاب است.

 

بازدید از کتابخانه های مساجد و تکریم فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی شامل کتابداران کتابخانه های مساجد، اعضای فعال کتابخانه، ناشران برتر حوزه فرهنگ و هنر مساجد، نویسندگان و مروجان کتاب‌خوانی در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌ های تکریم از دیگر ویژه برنامه های کتابخانه های مساجد استان چهارمحال و بختیاری در هفته کتاب است.

 

کد خبر 1233041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha