بیش از ۲۰۰ جلد کتاب به مراکز فرهنگی شهرستان ایجرود اهداء شد

پیشکاری گفت: در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی، بیش از ۲۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف در میان مراکز فرهنگی، دینی، هنری و آموزشی سطح شهرستان ایجرود اهداء شد.

احسان پیشکاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان در خصوص برنامه های هفته کتاب در این شهرستان گفت: توزیع این کتاب‌ها بر اساس نیاز هر مرکز و پس از پالایش صورت گرفته و هدف اصلی آن، توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه در سطح روستاهای شهرستان است.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود؛ کتابخوانی را که در مکتب اسلام نیز به آن تاکیده شده به عنوان موثرترین گام در ارتقای شاخص‌های فرهنگی جامعه دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای می‌تواند در نهایت درجه بشریت و توسعه قرار گیرد که مبانی فرهنگی و اعتقادی در آن ریشه‌دار و عمیق باشد.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: اهدای کتاب  یکی از مجموعه برنامه‌های این اداره در هفته کتاب و کتابخوانی به منظور انس مردم به ویژه جوانان روستاها با کتاب و فرهنگ مطالعه بوده که این امر نیز بی‌شک گامی موثر در جهت توسعه شاخص‌های فرهنگی شهرستان به شمار می‌آید.

 

وی به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب در این هفته اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ مطالعه به زبان هنر و فرهنگ‌سازی و یادگیری هنر نقاشی و نهادینه شدن آن در سنین کودکی در بین کودکان است.

 

پیشکاری گفت: بر اساس هماهنگی‌ های صورت گرفته، این مسابقه تا پایان هفته کتاب ادامه دارد و والدین کودکان می‌توانند نقاشی کشیده شده فرزندان خود را برای شرکت در مسابقه تحویل مربیان کانون دهند و یا با حضور کودکان در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کشیدن نقاشی دراین محل، آثار آنان را در این مسابقه شرکت دهند.

 

            

کد خبر 1233046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha