صلح و سازش به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام میثم تارم گفت: صلح و سازش یک وظیفه دینی، اجتماعی و عقلی است و دستگاه قضا، روحانیت و رسانه ها باید صلح و سازش را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۶ آبان ماه) همایش شورای حل اختلاف جنوب کرمان با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان و اعضای شورای حل جنوب کرمان در سالن فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در این همایش، گفت: صلح و سازش یکی از موضوعات ارزشمند در جهان بینی و معارف ما است که مثل آن، کمتر موضوعی پیدا می شود که این گونه حائز اهمیت باشد.

 

امام جمعه جیرفت افزود: امیرالمومنین علی (ع) در نامه ۴۷ نهج البلاغه سفارش به صلح و سازش بین مردم کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اصلاح ذات بین از همه نمازها و روزه های مستحبی بالاتر است زیرا این مهم موجب وحدت، صمیمیت و نزدیکی شدن دلها و زمینه اقامه سایر مستحبات را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: اجر و پاداش کسی که به صلح و سازش کمک می کند همچون اجر یک مجاهد و رزمنده در راه خدا است.

 

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: یکی از اموری که مورد غفلت قرار گرفته، موضوع همگانی شدن فرهنگ صلح و سازش است، اگر صلح و سازش عمومی و همگانی شود آنگاه ازدحام پرونده ها به دادگاه ها و دادگستری کاهش می یابد.

 

وی عنوان کرد: هر کس در هر جایگاهی در صورت بروز اختلاف باید با احساس تکلیف و تلاش، زمینه صلح و سازش را بین طرفین اختلاف فراهم کند.

 

حجت الاسلام تارم در خاتمه با بیان این مطلب که صلح و سازش یک وظیفه دینی، اجتماعی و عقلی است، تصریح کرد: دستگاه قضا، روحانیت و رسانه ها باید صلح و سازش را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

کد خبر 1233064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha