لزوم توجه به ترویج «معنویت و تهذیب» در جامعه

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه برای شکل گیری تمدن اسلامی باید به دو موضوع «تهذیب و معنویت» توجه شود، گفت: دشمن می خواهد حوزه های علمیه و علما را تضعیف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام «حسن صباغیان» صبح امروز (۲۶ آبان) در نشست منطقه ای شبکه امامان جماعت منطقه ۳ خراسان جنوبی اظهار داشت: روحانیت در امتداد خط انبیاء تعریف شده است و تا روزی که حکومت اسلامی فراگیر شکل گیرد، علما سرفصل و شاه بیت غزل تبلیغی و اسلامی تعریف شده اند.

 

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه همه انبیای الهی آمدند تا به ما اخلاق یاد بدهند، ادامه داد: بعد از ایجاد تفکر باید بر اخلاق مداری و رفتار سازی تمرکز کنیم؛ هر کدام از روحانیون الگو هستند و این الگو آینه تمام‌‌ نما می شود خواه سوء خُلق باشد خواه حُسن خُلق.

 

وی با تاکید بر تلاش دشمن جهت تضعیف حوزه های علمیه و روحانیت گفت: دشمن می خواهد حوزه های علمیه و علما را تضعیف کند و برای‌ انداختن عمامه امام جمعه و رئیس جمهور ده هزار دلار جایزه تعیین کرده است اما دشمنان کور خوانده اند و بدانند که عمامه های نور ارزششان خیلی بالا است.

 

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه برای شکل گیری تمدن اسلامی باید به دنبال تهذیب و معنویت باشیم، افزود: دانش خودمان را مجهز کنیم و هر طلبه باید سواد رسانه داشته باشد، اگر این را نداشته باشد بی سواد است.

 

خطیب جمعه زیرکوه در پایان گفت: امام علی علیه السلام فرمودند که مردم مرده ها و زنده ها علما هستند و تعبیر دیگر ایشان اینست که مردم مریض اند و علما طبیبان هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1233083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha