مبادلات تهاتری راهی موثر برای کاهش بار منفی تحریم است

جعفری مبادلات تهاتری را راهی موثر برای کاهش بار منفی تحریم دانست و گفت: این امر می تواند زمینه لازم برای تداوم و توسعه روابط تجاری فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «دانش جعفری» امروز در بیست و ششمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی با اشاره به اهمیت صادرات در اقتصاد و تولید کشور در تبریز اظهار داشت: وضعیت اقتصاد کشور به میزان و چگونگی صادرات بستگی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بزرگ شدن بدنه دولت افزایش هزینه را در برداشته است و از سوی دیگر کاهش صادرات عمدتا نفتی، اقتصاد کشور را با چالش های جدی روبرو کرده است؛ می بایست در بخش صادرات به سمت ثبات گرایی و افزایش صادرات در بخش غیر نفتی حرکت کنیم.

وی مبادلات تهاتری را راهی موثر برای کاهش بار منفی تحریم دانست که می تواند زمینه لازم برای تداوم و توسعه روابط تجاری با کشورهای مقصد صادرات ایران را فراهم کند و تصریح کرد: چارچوب تجارت متقابل به گونه ای است که مبادلات را برای واردات در برابر صادرات فراهم می کند که این شیوه در تمام دنیا مرسوم است و تنها به دوران تحریم محدود نمی شود‌.

جعفری تاکید کرد: اعتقاد دارم نهادهای مورد نظر برای تسهیل و سرعت بخشی به این هدف به وجود آید که اتاق بازرگانی تبریز می تواند با برنامه ریزی درست،چرخه متمرکز صادرات را فراهم کند.

بنابر این گزارش، در این همایش مسئولان عالی‌رتبه کشوری و استانی، نمایندگان مجلس، نخبگان علمی و اقتصادی، مدیران، کارآفرینان، صنعتگران و بازرگانان کشور در جهت راهکارهای تدوین نقشه راه صادرات غیرنفتی توسط بخش خصوصی، گسترش دیپلماسی اقتصادی، آسیب‌شناسی همایش‌های بیست و پنج دور‌ه‌ی پیشین، آسیب‌شناسی قوانین و مقررات و صادرات مبتنی بر دانش‌بنیان، هم‌اندیشی خواهند کرد

کد خبر 1233128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha