برف مسیر پاوه به سروآباد در گردنه «تته» را مسدود کرد

شهریاری،گفت:به دلیل بارش نخستین برف پاییزی، مه غلیظ و خطر ریزش کوه مسیر پاوه به سروآباد در گردنه «تته» تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

شهریاری،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،با اشاره به مسدود شدن مسیر پاوه به سروآباد در گردنه «تته»، اظهار داشت: گردنه تته محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان در استان کردستان به پاوه و نودشه در استان کرمانشاه است و این گردنه هر ساله با بارش اولین برف در آذر ماه بسته می شود.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه ،افزود: باتوجه به سخت گذر بودن این گردنه و اینکه به صورت قوص سرپایین احداث شده است امکان برف روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتفاع سنگین برف در گردنه تته که به طور میانگین به هفت تا ۱۰ متر می رسد عملیات بازگشایی این مسیر را با کندی روبرو می کند و راهداران شهرستان سروآباد به صورت شبانه روزی در گردنه ژالانه برای بازگشایی و ایمن سازی این منطقه مستقر هستند.

 

شهریاری تصریح کرد:گردنه تته ۲۰ کیلومتر طول دارد که ۴.۲ کیلومتر آن در محدوده استان کردستان شهرستان سروآباد واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه شهرستان پاوه است.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه در پایان از رانندگان خواست، هنگام تردد در جاده‌ها تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

کد خبر 1233148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha