بانکهای خصوصی گیلان منابع استان را گرفته و در تهران هزینه کرده‌اند

عباسی ضمن انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی گیلان گفت: طبق گزارش، بانکهای خصوصی گیلان منابع استان را گرفته و در تهران هزینه کرده‌اند در حالی که حق این کار را ندارند و به زودی عملکرد آنها را راستی آزمایی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (پنجشنبه ۲۶ آبان ) در اختتامیه همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان گیلان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تالار مرکزی برگزار شد اظهار داشت: از تمام تلاشگران برای برگزاری این همایش و نمایشگاه حقیقتا تشکر میکنم.
استاندار گیلان با بیان اینکه در گیلان تمام ماموریت‌های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قابل مشاهده است و باید این ظرفیت‌ها را شکوفا کنیم ابراز داشت: تاکنون بیش از ۲۵۰ عرصه سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان گیلان را احصا کرده‌ایم.
عباسی ضمن برشمردن ظرفیت‌هایی مانند قلعه رودخان فومن از نبود امکانات گردشگری انتقاد کرد و ابراز داشت: برای به ثمر رساندن پرونده ماسوله جهت بازدید یونسکو همه به شکل جهادی وارد میدان شدند و انتظار داریم برای همه بخشهای گردشگری شاهد چنین حرکتهای جهادی باشیم.
نماینده عالی دولت در استان گیلان تاریخ دیلمان، عمارلو، املش و خورگام رودبار را دارای قدمت بسیار زیاد و کهنی دانست و اذعان کرد: موزه های مردم‌شناسی و تاریخی باید بیشتر از اینها در استان گیلان راه‌اندازی شود.
وی شهر خلاق خوراک رشت و افتتاح برق و تراموا در این شهر برای نخستین بار مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: جنگل‌های هیرکانی که در استان گیلان داریم در دنیا بی نظیر هستند و چنین مناطقی میتوانند منطقه هدف گردشگری واقع شوند.
استاندار گیلان آزادسازی سواحل دریای خزر را با دستور رییس جمهور مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ما در شش ماهه نخست امسال میزبان ۱۴ میلیون خودرو بودیم و ۵۲ میلیون مسافر به استان وارد شده و ۴۲ میلیون نفرشان در استان اقامت داشتند. 
عباسی افزود: گیلان در برخی هفته‌ها همزمان معادل جمعیت خود گردشگر و مسافر دارد و با مواردی مانند تولید زباله و مصرف انواع کالاهای اساسی و آرد مواجه است و باید دولت و وزارت میراث فرهنگی این خصوصیات استان را در نظر گرفته و مدیریت کنند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در فصل زراعی گذشته با کمک همه قطع برق نداشتیم و مدیریت بهینه آب زراعی اعمال شد عنوان کرد: صنایع دستی در همه جای استان گیلان وجود دارد و زنان گیلانی تولیدات بومی بسیار زیادی دارند که باید روی آن سرمایه گذاری شود.
وی عنوان کرد: باید سهم اشتغال خود را در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقسیم کنیم از طرفی از اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان هم انتظار داریم در جذب سرمایه، جذب سرمایه‌گذار، هدایت آنها و تسهیل در سرمایه‌گذاری کوشا باشند.
استاندار گیلان تصریح کرد: با اتصال راه‌آهن گیلان به کاسپین و بندرانزلی گردشگری استان فرصتی بهینه‌تر پیدا خواهد کرد و همه اینها فرصت‌های بسیار خوبی هستند که نباید به راحتی از آن عبور کرد.
عباسی یادآور شد: طبق گزارشی که به دستم رسیده بانکهای خصوصی گیلان منابع استان را گرفته و در تهران هزینه کرده‌اند در حالی که حق این کار را ندارند و من این اجازه را نخواهم داد و هفته آینده طی جلسه‌ای که برگزار می‌کنیم عملکرد بانک‌های خصوصی گیلان را راستی آزمایی خواهیم کرد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان تمدن گیلان را بسیار غنی دانست و ضمن تاکید بز درآمدزایی و اشتغالزایی از طریق این ظرفیت‌ها خاطرنشان کرد: رسیدن به سهم اشتغالی که از سوی دولت برای استان گیلان در نظر گرفته شده هدفی است که ما در استان گیلان دنبال می‌کنیم.

 

کد خبر 1233202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha