تفرق در اوضاع فرهنگی امروز بیشترین آسیب و ضربه را می‌زند/لزوم همگرایی و هم‌افزایی در فعالیت‌های فرهنگی

احمدوند با بیان اینکه تفرق در اوضاع فرهنگی امروز بیشترین آسیب و ضربه را می‌زند، گفت: در شرایط امروز، همگرایی و هم افزایی باید مورد توجه جدی باشد و این دوره‌ها از این نظر مورد توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (جمعه، 27 آبان) در اولین دوره آموزشی توانمند سازی مدیریت راهبردی که ویژه مدیران مؤسسات فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد، با اشاره به لزوم جریان سازی فرهنگی در کشور، عنوان کرد: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در حقیقت فرمانده جهاد تبیین هستند و اگر بخواهیم شخصیتی را به عنوان نماد جهاد تبیین معرفی کنیم، قطعا آن شخصیت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها هستند.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم جهاد تبیین در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: ویژگی جهاد تبیین در وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها هم بارز و متبلور است و شاید این روزها که به نام زن شاهد اتفاقاتی ناگوار هستیم، باید به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها توسل کرد و مدد جست.

 

احمدوند خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در این شهر هم موجد و موجب چنین برکتی است و معارف اسلامی از این شهر به سراسر جهان صادر می‌شود.

 

وی در ادامه بیان داشت: در پیامی که رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی برای تسلیت شهدای حادثه شاهچراغ صادر فرمودند عبارتی داشتند که همه باید ید واحده باشیم؛ تفرق در اوضاع فرهنگی امروز بیشترین آسیب و ضربه را می‌زند و در شرایط امروز، همگرایی و هم افزایی باید مورد توجه جدی باشد و این دوره‌ها از این نظر مورد توجه هستند.

 

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی قطعا کوتاهی‌هایی داشتند و دارند، اما امروز ما باید درکنار هم باشیم و به پشتوانه انقلاب اسلامی این مسیر پیش رو را طی کنیم.

 

هاشمی یادآور شد: امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد در اختیار شما است که قطعا کافی نیست و گاهی نظام اداری هم پاسخگو نیست و فقط حمایت‌گر، تسهیل گر و پشتیبان در عرصه‌های فرهنگی است و تلاش دولت این است که تا حد امکان، مشکلات را رفع کند.

 

وی با اشاره به لزوم تشکیل هیئت علمی و اجرایی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد فعالیت‌های فرهنگی اثرگذارتری در جامعه باشیم.

 

کد خبر 1233283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha