باید فرهنگ نماز و  امر عفاف و حجاب در نوجوانان نهادینه شود

فرماندار شهرستان دماوند گفت: باید فرهنگ نماز و امر عفاف و حجاب در نوجوانان نهادینه شود و بایستی با برنامه ریزی های متنوع در حوزه ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند پیش از ظهر امروز جمعه(۲۷ آبان ماه) در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه قرارگاه عفاف و حجاب در این شهرستان اظهار کرد: مسئله حجاب از موضوعات مهم جامعه ما در ایران اسلامی محسوب می شود؛ قطعاً برای دستیابی تربیت دینی و توسعه فرهنگ حجاب و نهادینه کردن آن، دستگاه های متولی باید برنامه های مدونی در این راستا داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت مقوله عفاف و حجاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان کرد: باید فرهنگ سازی های لازم در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام شود.

طاهرخانی با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه عفاف و حجاب در شهرستان دماوند تصریح کرد: تشکیل کارگروه عفاف و حجاب در شهرستان ضرورت دارد تا با تبیین مسائل و پاسخگویی به شبهات نسبت به بررسی آسیب ها در این حوزه و همچنین ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام نماید.

فرماندار شهرستان دماوند اذعان داشت:  عفاف بعنوان پوشش درونی و حجاب بعنوان پوشش ظاهری از شاخص‌های مهم فرهنگی و اجتماعی در جامعه اسلامی ایران و همچنین از عوامل مهم سلامت جامعه و اجتماع است که در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر می‌باشد.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن در زمینه حجاب و عفاف تاکید کرد: امروز تهاجم فرهنگی بر محور زدودن حجاب و عفاف در جامعه و ترویج سیاست‌های شوم دنیای استکبار در بین نوجوانان و جوانان است که باید در جهت مقابله با آن برنامه ریزی مدون متولیان امر را شاهد باشیم.

طاهرخانی همچنین با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: باید در زمینه تبلیغ و ترویج دین و آموزه های اسلامی تلاش های مضاعفی در سطح شهرستان به خصوص در مدارس انجام گیرد تا فرهنگ نماز و همچنین امر عفاف و حجاب در نوجوانان نهادینه شود.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان با تاکید بر لزوم تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به فریضه های دینی، گفت: مدیران دستگاه های متولی به ویژه آموزش و پرورش در این حوزه بایستی با برنامه ریزی های متنوع در حوزه ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند.

کد خبر 1233329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha