اهمیت شبکه‌سازی جهت کارهای تشکیلاتی در کانون‌های مساجد/ کانون‌های مساجد قم، الگوی پیشران حرکت فعالیت‌های فرهنگی کشور

رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور با اینکه مسجد، بستر و فضای تربیت مؤمنان مجاهد انقلابی است، گفت: کانون‌های مساجد استان قم، قوه عاقله حرکت کانون‌های کشور هستند و می‌توانند از حیث محتوا و برنامه، به عنوان الگوی پیشران فعالیت‌های فرهنگی کشور باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی ویژه فعالان فرهنگی مساجد، عنوان کرد: ما در حوزه مساجد برای اینکه در نظام توحیدی فعالیتی داشته باشیم و کاری انجام دهیم، به کار تشکیلاتی و شبکه ای دعوت شدیم.

 

همه فعالیت‌های مسجد در مسیر نظام توحیدی و نظام ولایی است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: در حوزه توانمندسازی، بحث شبکه‌سازی بزرگترین اتفاقی است که رخ می‌دهد تا بتوانیم کار تشکیلاتی انجام دهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده تصریح کرد: مساجد برای نظام توحیدی و نظام ولایی فعالیت می‌کنند و همه فعالیت‌ها باید به این سمت پیش برود.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کارهای بسیار بزرگی انجام می‌دهند که شاید کانون‌های مجاور از این فعالیت‌ها بی اطلاع باشند، هم‌افزایی، شبکه‌سازی و تشکیلات در کنار توانمندسازی و برنامه ریزی باعث می‌شود فعالیت‌های فرهنگی به صورت مؤثرتری صورت بگیرد.

 

مسجد، بستر و فضای تربیت مؤمنان مجاهد انقلابی است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور نسل جدید به عنوان آینده سازان کشور در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: مسجد، بستر و فضای تربیت مؤمنان مجاهد انقلابی است و این موضوع در بستر مسجد پرورش پیدا می‌کند و رنگ می‌پذیرد.

 

وی تصریح کرد: برای اینکه فعالیت کانون‌های مساجد در مسیر نظام توحیدی شکل بگیرد، باید کانون‌های توانمند و تراز داشته باشیم که در جهت تحقق مسجد تراز و برقرار هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده تأکید کرد: تلاش ما بر این است کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به نقطه آرمانی خود که کانون‌های تراز در کنار مساجد برقرار است، برسند.

 

کانون‌های مساجد استان قم؛ الگوی پیشران فعالیت‌های فرهنگی کشور

وی در ادامه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: کانون‌های مساجد استان قم، قوه عاقله حرکت کانون‌های کشور هستند و می‌توانند از حیث محتوا و برنامه، به عنوان الگوی پیشران فعالیت‌های فرهنگی کشور باشند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: بدون شک کانون‌های فرهنگی هنری و مساجد مهمی در شهر مقدس قم فعال هستند، علاوه بر این، حوزه‌های علمیه و مراجع در قم حضور دارند و پیشران حرکت فکری، معنوی و تشکیلاتی تمام کشور در قم مستقر هستند.

 

جنگ تمام عیار دشمن در حوزه رسانه، معرفتی و شناختی / حجم آتش دشمن ناجوانمردانه و زیاد است

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده در پاسخ به این سوال که اتفاقات اخیر و نقش مساجد در جذب نسل جدید و خنثی کردن نقشه‌های دشمن تا چه اندازه تاثیرگذار بوده است، عنوان کرد: اینکه بگوییم، اگر مساجد فعال بودند، این اتفاقات نمی افتاد، حرف دقیقی نیست؛ امروز در کشور دچار حمله ای هستیم که در این حمله، هیچ فرمانده ای یگان خود را متهم نمی کند که دشمن به خاطر کم کاری شما نفوذ کرده است.

 

وی ادامه داد: امروز این جنگ تمام عیار در حوزه رسانه، معرفتی و شناختی است و حجم آتش دشمن به اندازه ای زیاد است که شاید برخی سربازان را موج انفجار فراگرفته است؛ اما افسران ما ایستادند و مبارزه می‌کنند و به نیروهای خود شجاعت می‌دهند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: توانمندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این نوید را به ما می‌دهد که ما در مقابل دشمن محکم بایستیم و از سروصدای آنها نهراسیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده بیان داشت: حجم آتش دشمن ناجوانمردانه و زیاد است، اما مساجد ما فعال هستند و در عین حال باید محکم‌تر، منسجم‌تر و تشکیلاتی‌تر عمل کنند و سازماندهی داشته باشند؛ امروز وقت آن است که فراخوان دهیم و همه با هم عملیات کنیم.

 

کد خبر 1233346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha