عرصه فرهنگی در کشور مظلوم است/  ضرورت توانمندسازی فعالان فرهنگی

تلوری با بیان اینکه عرصه فرهنگی در کشور، عرصه مظلومی است، گفت: امروز ضرورت توانمندسازی فعالان فرهنگی که نگاه استراتژیک و راهبردی نسبت به مسائل دارند، بیش از پیش احساس می‌شود.

مهدی تلوری در گفتگو با خبرگزاری شبستان از استان قم با اشاره به ضرورت توانمندسازی فعالان فرهنگی که نگاه استراتژیک و راهبردی نسبت به مسائل دارند گفت: ما در هر مسیری که حرکت می‌کنیم، باید بر دانش‌ها، بینش‌ها و توانمندی‌ها و مهارت‌های خود بیفزاییم و این امر در مدیریت کشور که در تمام این سال‌ها مدیریت بحرانی بوده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه عرصه فرهنگی در کشور، عرصه مظلومی است، اظهار داشت: در عرصه فرهنگی که منابع مالی بسیار محدودی دارد و عرصه ای بسیار گسترده با اختلاف آرا و سلایق زیاد است، ضرورت توانمندسازی برای فعالان فرهنگی که نگاه استراتژیک و راهبردی نسبت به مسائل دارند، بیش از پیش احساس می‌شود.

 

تلوری افزود: نزدیک دو دهه است که همه مسئولان بخش خصوصی و دولتی به مدیریت استراتژیک توجه ویژه ای دارند و البته آنان که منابع مالی بهتری داشتند، توانستند پروژه‌های خود را انجام دهند و به بهبود همه فرایندها و روش‌های خود کمک کنند و نتیجه بهتری بگیرند.

 

وی ادامه داد: در این میان، مؤسسات فرهنگی که بودجه ویژه ای ندارند، از منابع مردمی و خیرین استفاده می‌کنند و نیروها به صورت فی سبیل الله فعالیت دارند، این اتفاق دیرتر رخ داد، باوجود اینکه ضرورت بیشتری دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارند در جهت تقویت فکری، نرم افزاری و مغزافزاری این مؤسسات و کانون ها فعالیت کنند.

 

تلوری اضافه کرد: این سازمان‌ها می‌توانند در بهبود همه فرایندها اعم از نظام‌های گزینشی و فرایندهای اجرایی و عملیاتی مؤسسات و کانون‌های فرهنگی هنری و در قالب‌های مشاوره ای کمک فکری دهند، همانند تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در دوره‌ها که این اتفاق در این دوره رخ داد و آموزش‌ها از هفته‌های بعد آغاز می‌شود.

 

کد خبر 1233362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha