۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای گردشگری خراسان شمالی مصوب شد

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری به این استان، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های حوزه گردشگری خراسان شمالی مصوب شد.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از این میزان اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال برای ۳۵ متقاضی حوزه گردشگری و سرمایه گذاری که درخواست داده بودند به بانک معرفی شدند که سقف تسهیلات محدویتی ندارد.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با بیان اینکه تسهیلات مورد نظر با کارمزد ۱۸ درصد و بازپرداخت ۶ ساله است، خاطرنشان کرد: از مجموع کل متقاضیان معرفی شده به بانک، ۲ نفر به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شدند که طرح های اجرایی آنان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

اسماعیلی عنوان کرد: طرح های درخواستی متقاضیان در این حوزه شامل مجتمع گردشگری، هتل، متل، اقامتگاه بومگردی، اردوگاه گردشگری و گردشگری سلامت است که باید مجوز لازم را داشته باشند.

 

وی با توجه به اهمیت حوزه گردشگری و ظرفیت این استان اضافه کرد: امسال ۱۴۲ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال از محل استانی و ۲۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای گردشگری این استان مصوب شده که برای زیرساخت های آب، برق، گاز، راه سازی و تاسیسات گردشگری هزینه خواهد شد.  

 

گفتنی است؛ تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملموس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است. این استان با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت دارای  ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

کد خبر 1233412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha