سفیر کشور قرقیزستان به خراسان جنوبی سفر می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه پنجم آذر سفیر کشور قرقیزستان به بیرجند سفر می کند، گفت: در راستای این سفر بایددستگاه های اجرایی به پنج موضوع صنایع دستی، میراث فرهنگی، امور اقتصادی، تجارت، کشاورزی توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی صبح امروز شنبه (۲۸ آبان) در نشست هماهنگی سفر سفیر قرقیزستان به بیرجند اظهار داشت: پیشنهادات مختلفی در زمینه حوزه همکاری با کشور قرقیزستان از طرف دستگاه های اجرایی مختلف استان دریافت کرده ایم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم توجه به پنج بخش مهم خراسان جنوبی در سفر سفیر قرقیزستان گفت: صنایع دستی و میراث فرهنگی و امور اقتصادی و تجارت و کشاورزی از مهم ترین حوزه های استان خراسان جنوبی هستند که باید در این سفر جهت افزایش همکاری با کشور قرقیزستان مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: بر روی این پنج موضوع توجه ویژه ای در راستای اجرای این سفر داشته باشید تا مبادلات خوبی را رقم بزنیم.

 

اشرفی با بیان اینکه محتوای کار و این سفر باید توجه کنید، افزود: دستگاه های اجرایی راه ها و روش های افزایش مبادلات و ارتباطات در پنج حوزه مطرح شده با کشور قرقیزستان را شناسایی و تعریف کنند و به معرفی ظرفیت های استان بپردازید.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان داشت: بحث سفر هیئتی از مسئولان خراسان جنوبی به کشور قرقیزستان در دستور کار قرار گرفت در صورتی که این سفر نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

 

وی در خصوص برپایی نمایشگاه در کشور قرقیزستان گفت: بحث برپایی نمایشگاه در بخش های مختلف فرهنگی، صنایع غذایی و کشاورزی در کشور قرقیزستان طی این سفر مطرح خواهد شد.

 

اشرفی با بیان اینکه تعهداتی در سطح جمهوری اسلامی در این سفر مطرح شود، بیان کرد: توانمندی های خراسان جنوبی را در قالب بروشور و کاتالوگ هایی به روز و به زبان انگلیسی تهیه کنید.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صنعت و فرهنگ بایکدیگر عجین هستند، گفت: یکی از سیاست های دولت سیزدهم این است تا بستر همکاری با کشورهای مختلف را در حوزه های مختلف فراهم کند.

 

اشرفی در پایان با اشاره به اینکه سفیر قرقیزستان پنجم آذرماه به خراسان جنوبی سفر می کند، عنوان داشت: بازدید از مجموعه های تولیدی و اقتصادی، دانشگاه بیرجند، اماکن تاریخی و ظرفیت های گردشگری، نشست با فعالان اقتصادی از جمله برنامه های سفر سفیر قرقیزستان به استان خراسان جنوبی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1233465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha