مسجد «جامع مسکو»، میزبان بیستمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

بیستمین دوره مسابقه بین المللی قرآن کریم از امروز شنبه به مدت سه روز در مسجد جامع مسکو برگزار می شود و ۲۱ نماینده از کشورهای جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاسبوع، مراسم افتتاحیه بیستمین دوره مسابقه بین المللی قرآن کریم به همت شورای مفتی های روسیه و انجمن جهان اسلام و با نظارت شیخ راوی عین الدین، رئیس شورای مفتی های روسیه و اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه در مسجد جامع مسکو روز جمعه ( ۲۷ آبان ۱۴۰۱)برگزار شد. از امروز شنبه(۲۸ آبان ۱۴۰۱) فعالیت های رسمی آن آغاز می شود.

 

در مراسم افتتاحیه این مسابقه، شیخ روشان خزران ابیاسوف، رئیس کمیته برگزاری مسابقات به نمایندگی از مفتی عین الدین به حاضرین خوش آمد گفت و اعلام کرد که به برای مسکو افتخار بزرگی است که میزبانی مسابقات را بر عهده دارد و این بیستمین دوره مسابقه بین المللی قرآن کریم مسکو است  که برگزار می شود. این مسابقه به علت شیوع کرونا به مدت دوسال برگزار نشده بود.

 

وی در این مراسم گفت: تمام کسانی که در این مسابقه شرکت کرده اند، برنده هستند، زیرا توانسته اند قرآن را حفظ و یا تلاوت کنند.

 

احمد فیصل به نمایندگی از رئیس انجمن جهانی اسلام،  شیخ دکتر محمد العیسی صحبت کرد و به این مسابقات قرآنی که در کشورهای اسلامی برگزار می شود، اشاره کرد.

 

فعالیت های این مسابقات از امروز شنبه (۲۸آبان ماه) آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و طی آن نمایندگان بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

 

اسماعیل جندولین، مسئول هماهنگی مسابقات قرآن کریم مسکو گفت: امسال بیستمین دوره مسابقات قرآنی است که در مسکو برگزار می شود و برای اولین بار این مسابقه در سال 2000 میلادی راه اندازی شد، اما به دلیل شیوع کرونا به مدت دو سال لغو شد.

 

وی افزود: این مسابقه در دو بخش صوت و تلاوت برگزار می شود و یکی از مهم ترین مسابقات قرآنی جهان اسلام است.

 

وی تاکید کرد: امسال نمایندگان 21 کشور جهان در این مسابقه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

حمزة معاذ علي أحمدعبد الرزاق از بحرین، خالد ياسين محمد از یمن، پاورجان عيسابيكوف از قزاقستان، سيف لله شاموف از قرقیزستان، برهان اللدين راحيموف از تاجیکستان، جهانگیر روزییف از ازبکستان، عبدالرحمن فرح حافظ از مصر، عبد الواحد البیض از مراکش، محمد عبدالرحمن عبدالله آدم از سودان، شعبان ابراهیم رمضان از تانزانیا، محمد نور ضیف الله از اردن، عمر کباره از لبنان،  احمد کوزو از ترکیه، محمد ماهر از سوریه، سید مصطفی حسینی از ایران و برکت الله ظریفی از روسیه، شعیب حقو از بنگلادش، محمد حسین سید حسن الموسوی از کویت و یاسر محمد محمود العزاوی از عراق و حمید خلیفه الرئیسی از امارات در این مسابقات شرکت کرده اند.

 

صادق محمد علی از کشور یمن، یاشار جوهدار از ترکیه، حسن مرعب از لبنان، اسعد عماد الدین از روسیه، عبدالمحسن محمد عبدالرحمن قاسم از عربستان، محمد عبدالحمید حیدر از یمن و الیاس الیاسوف از روسیه از کمیته داوران این مسابقه قرآنی هستند.

کد خبر 1233476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha