ارائه تسهیلات گره‌گشای کانون قمربنی هاشم روستا دوتپه خدابنده به اهالی روستا

کانون فرهنگی و هنری قمر بنی هاشم در روستای دوتپه سفلی از توابع خدابنده با ارائه بیش از ۵۷۰ مورد تسهیلات درمانی، اشتغالزایی و ازدواج گره مشکلات بسیاری از اهالی روستا را گشوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نرگس سعادتی:

 

روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده است که در راه قیدار- ابهر قرار گرفته است، کانون قمربنی هاشم این روستا یکی از کانون های منتخب روستایی استان زنجان به شمار می آید.

 

کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم روستای دوتپه سفلی یکی از کانون های فعال و پرشور در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است.

 

به گفته مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم، این کانون550 عضو فعال دارد که با حضور گسترده اعضا در برنامه های مختلف، این کانون را به عنوان یکی از کانون های منتخب روستایی تبدیل کرده است.

جواد محمدی با بیان اینکه سال گذشته این کانون در سنوات اخیر به عنوان کانون برتر استان زنجان در طرح فهما معرفی شده است، گفت: برنامه های آموزشی و تربیتی متعددی با حضور جوانان و نوجوانان روستا در کانون برگزار می کنیم.

 

وی به اقدامات این کانون از زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: از اوایل اسفندماه سال 98 تاکنون بسته های معیشتی و بهداشتی در مناسبت های مختلف تهیه و توزیع شده است در ماه مبارک رمضان 100 بسته معیشتی و در ماه محرم نیز 1800 پرس غذای گرم در بین اهالی روستا توزیع شد.

 

این مسئول به فعالیت صندوق خیریه کانون قمربنی هاشم و عملکرد آن از سال 82 تاکنون تاکنون اشاره کرد و افزود: این صندوق که با همکاری خیرین مسجد و اهالی روستا راه اندازی شده است منشا خیرات و برکات بسیاری برای اهالی روستا و نیازمندان بوده است.

وی میزان موجودی صندوق را 220 میلیون تومان خواند و گفت: تاکنون 570 مورد تسهیلات 30 تا 50 میلیون ریالی در اختیار متقاضیان با اولویت درمانی، اشتغالزایی، ازدواج و آموزش قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول به مشارکت بچه های مسجد قمر بنی هاشم در ضدعفونی اماکن عمومی و خیابان های روستا اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و آموزشی کانون در روزهای کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

 

محمدی به مشارکت کانون در طرح شنبه های کتاب، سه شنبه های تکریم و مسابقات کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این کانون مجری طرح تلاوت نور نیز است.

 

وی یکی از اقدامات اثرگذار کانون قمربنی هاشم را اشتغالزایی برای اهالی روستا عنوان کرد و گفت: بخشی از تسهیلات اعطایی از محل صندوق مسجد به بحث اشتغالزایی مربوط می شود؛ همچنین به همت یکی از هیات امنای مسجد زمینه اشتغال اهالی این روستا در حرفه خیاطی با تامین لوازم اولیه فراهم شده است.

 

محمدی با اشاره به اینکه کانون قمربنی هاشم به عنوان روستای منتخب دوستدار کتاب نیز معرفی شده بود، افزود:هدف اصلی این کانون پرداختن به مقوله تربیت در کنار تعلیم است چرا که مساجد محل مناسبی برای تربیت برمبنای آموزه های قرآنی و دینی است.

به گفته مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری قمربنی هاشم، این کانون در زمان حاضر داراي 700 عضو كتابخانه اي و 300 عضو دائمي است و فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي مستمر و روزانه در قالب برگزاري كلاس ها و حلقه هاي مختلف آموزشي براي خواهران و برادران، انتشار نشریه داخلی مسجد، جلسه هاي هفتگي با محوريت دعاي كميل و تلاش براي جذب جوانان و نوجوانان و برخورداري از كتابخانه با بيش از پنج هزار جلد كتاب از ويژگي هاي شاخص كانون قمر بني هاشم(ع) به شمار مي رود.

 

محمدی با بیان اینکه مخالف تزریق اعتبار از سوی دولت به مساجد هستیم، گفت: مساجد برای اینکه مردمی اداره شوند بایستی مستقل باشند و مسجد از طریق حمایت های مردمی اداره شود.

کد خبر 1233517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha