کم گویی و پر عملی حاج مصطفی زمانی باید الگو باشد

صفار هرندی با بیان اینکه هیچ چیزی جای کتاب کاغذی را نمی گیرد، گفت: امثال ما تلاوت رویت صفحات کاغذی کتاب را در کام داریم و دوست داریم کتاب همچنان چاپ شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت حاج مصطفی زمانی امروز شنبه 28 آبان به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

 

در این مراسم، یاسر احمدوند مدیر امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی رمضانی مدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ در این مراسم حضور داشتند.

 

محمد حسین صفار هرندی در این مراسم گفت: حاج مصطفی زمانی جزو شناسنامه های نشر کشور ما هست. وقتی نشر مذهبی و متعهد به آیین انقلاب اسلامی را تعقیب می کنیم، یکی از نام هایی که مکرر در ذهن تکرار می شود نام جناب آقای مصطفی زمانی است.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آخرین یادگاری هایی که از حاج مصطفی زمانی در ذهن دارم، مربوط به همراهی های بسیار ارزشمند ایشان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. زمانی که در این وزارتخانه مشغول به کار بودم ما از اجتهاد ایشان بهره بسیار بردیم و با وجود این عزیزان احساس استغنا می کردیم.

 

وی اظهار داشت: گاهی در خیابان با عزیزانی از عرصه نشر و کتاب مواجه می شوم و آنها محبت می کنند و می گویند در فلان تاریخ اتفاق خوبی توسط شما در عرصه نشر رقم خورد. همواره خودم را عضوی از خانواده اهالی نشر و این دوستان می دانم.

 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مصطفی زمانی یکی از پرکارترین ناشران است، عنوان کرد: تعداد بی شمار کتاب هایی که ایشان در اختیار مردم قرار دادند، نشانه این است که بر گردن ما حق دارند. حوزه کتاب کشور ما باید حق شناسی کند. کتاب کم گویی، پر عملی و تواضع حاج مصطفی زمانی باید الگو و راهنمای ما باشد به خصوص برای کسانی که می خواهند پایشان را جای پای بزرگترها بگذارند.

 

صفار هرندی با اشاره به اینکه هیچ چیزی جای کتاب کاغذی را نمی گیرد، تصریح کرد: امید است که مشکلات عرصه نشر رفع شود. کتاب همچنان سروری خود را در عرصه توزیع اندیشه تبیین خواهد کرد. پدیده های جدید قابل اعتنا هستند اما کتاب خیلی برای امثال من ارزشمند است. ما حلاوت رویت صفحات کاغذی کتاب ها را در کام داریم. همچنان دوست داریم کتاب چاپ شود، روی کاغذ بیاید و کتاب کاغذی را بخوانیم.

 

صفار هرندی خاطرنشان کرد: هر جایی که می روم افراد با خاطراتی که از من بیان می کنند، مرا استقبال می کنند. برای آقای میثم نیلی مدیر مجموعه ناشران انقلاب اسلامی که یکی از برگزارکنندگان این مراسم هم هستند، آرزوی توفیق می کنم. ایشان باید یاران بعدی را بپرورانند و این کار را دارند می کنند؛ برایشان آرزوی موفقیت دارم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از حاج مصطفی زمانی مدیر انتشارات زیارت تجلیل به عمل آمد. وی متولد سال 1331 در تهران است که از سال 53 کار خود را در حوزه فرهنگ و نشر آغاز کرد. وی دو انتشارات پیام آزادی و زیارت را تاسیس کرد. نشر پیام آزادی را سال 57 تاسیس کرد و حدود 45 میلیون کتاب به چاپ رسانید. انتشارات زیارت را نیز سال 92 تاسیس کرد و با همکاری انتشارات پیام بهاران معادل دو میلیون نسخه کتاب منتشر کرد.

کد خبر 1233518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha