۱۰ پروژه کتابخانه ای در دست اقدام است

راستخانه با بیان اینکه با تکمیل طرح های نیمه تمام، فضای کتابخانه ای لرستان افزایش دو برابری خواهد داشت، گفت: ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای با پیشرفت‌ فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد در لرستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سید سجاد راستخانه امروز(28 آبان) در نشست شورای اطلاع رسانی در سالن جلسات استانداری لرستان، اظهار داشت: ۳۸ باب کتابخانه نهادی و ۲۰ کتابخانه مشارکتی با ۷۶۰ هزار نسخه کتاب در لرستان ثبت شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان افزود: همچنین ۱۰ پروژه کتابخانه‌ای با پیشرفت‌ فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصد در لرستان وجود دارد.

 

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، فضای کتابخانه‌ ای به ۲ برابر افزایش خواهد یافت اما تکمیل این مراکز علاوه بر اعتبارات ملی و استانی نیازمند مساعدت خیرین کتابخانه‌ساز است.
راستخانه با اشاره به وضعیت استقبال مردم از کتابخانه های عمومی افزود: بیش از ۳۱ هزار عضو فعال دارند.

 

وی با اشاره به اینکه امانت گرفتن کتاب و استفاده از سالن‌های مطالعه، یکی از کارکردهای کتابخانه محسوب می‌شود گفت: امانت کتاب در استان ماهانه حدود ۱۸ هزار جلد است.

 

راستخانه همچنین با اشاره به برنامه هفته کتاب در استان لرستان، اظهار کرد: ۲۳۰ برنامه متنوع فرهنگی برای اقشار مختلف از جمله کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان، استادان، شاعران، نویسندگان، کتابداران و فعالان عرصه کتابخانه‌ها، نظامیان، روستاییان و عشایر، روشندلان و مددجویان زندانی  متناسب با هفته کتابخوانی برگزار شد.

کد خبر 1233554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha