۳ هزار نیروگاه خورشیدی، سهم استان زنجان در اجرای طرح حمایتی خانواده های کم برخوردار

جوادی به سهم سه هزار نیروگاه خورشیدی استان زنجان در اجرای طرح حمایتی برای خانواده های کم برخوردار اشاره کرد و گفت: اولویت با خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، پیام جوادی امروز در نشست خبری با موضوع گذر از پیک تابستان اظهار کرد: ماموریت اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تامین برق پایدار برای مردم است و ما در بین 39 شرکت توزیع نیروی برق کشور به عنوان شرکت پیشتاز هستیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: هدف شرکت توزیع تامین برق مطمئن برای مصرف کنندگان است و برای رسیدن به این مهم چشم انداز و برنامه استراتژیک تعریف کردیم.

 

وی با یادآوری اینکه هدف استراتژیک این شرکت در عدد 1404 تعریف شده است، گفت: در تلاش هستیم تا سال 1404 میزان خاموشی را کاهش دهیم و هر مشترک در طول سال 140 دقیقه خاموشی ببیند.

 

جوادی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان زنجان،  درصد مراجعه حضوری متقاضیان را به صفر درصد رسانده است، ادامه داد: تمام خدمات مشترکین و بهره برداری به صورت غیرحضوری ارائه می شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا تلفات انرژی را به 4 درصد در سال برسانیم، افزود: حجم شبکه های برق در استان زنجان 14755 کیلومتر با تعداد پست های برق 11025 دستگاه است.

 

جوادی با یادآوری اینکه از طریق این تعداد شبکه به 497 هزار مشترک خدمت رسانی می شود، یادآور شد: 79.5 درصد مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان، خانگی و 13.4 درصد تجاری هستند و این درحالی لست که مشترکین صنعتی و کشاورزی بیشترین مصرف ما را دارند به گونه ای که 52 درصد برق استان مصرف صنعتی و 23 درصد برق استان مصرف بخش کشاورزی می شود.

 

مدیرعلمل شرکت توزیع برق استان زنجان خاطرنشان کرد: مصرف انرژی برق در استان زنجان تا پایان مهر بیش از2 میلیون مگا وات ساعت گزارش شده است.

 

وی به جایگاه استان زنجان در استفاده از کابل های خودنگهدارانده در بین 39 شرکت توزیع کشور اشاره کرد و گفت: طول شبکه کابل های خودنگهدارنده در استان زنجان 3095 کیلومتر است و در این کابل های فشار ضعیف احتمال برق گرفتگی و آتش سوزی بسیار کم است.

جوادی با یادآوری اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در زمینه هوشمندسازی شبکه برق جز استان های برتر است، خاطرنشان کرد: 210 دستگاه سیکسیونر به صورت هوشمند کنترل از راه دور داریم. همچنین کنتورهای هوشمند تک فاز 1279 دستگاه و کنتورهای هوشمند طرح فهام 7040دستگاه است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان جزو استان های موفق در عبور موفق از پیک تابستان اعلام شد، افزود: اقدامات فنی و فرهنگی در این مهم موثر بود. تابستان سال گذشته نقطه عطفی در وزارت نیروز بود.

 

به گفته جوادی، با مدیریتی که بر روی صنایع و کشاورزی انجام دادیم شاهد 17 درصد رشد مصرف در صنایع کشور بودیم که با جابه جایی ایام تعطیل و ساعت کاری به تولید صدمه وارد نشد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای نیل به این هدف برنامه ریزی های متعددی توسط توانیر انجام شد، گفت: در تابستان با بیشتر مشترکین تفاهم نامه هایی مبادله کردیم. در مجموع 10388 تفاهم نامه با مشترکین داشتیم و در تابستان امسال 373 مگا وات همکاری کردند..

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه ها، مصرف برق استان را تامین می کند و تنها مشکل ما تامین سوخت این نیروگاه ها است، گفت: اگر هر مشترک در مصرف گاز و برق 10 درصد صرفه جویی کند در تولید برق دچار مشکل نخواهد شد.

 

وی به سهم 3 هزار نیروگاه خورشیدی استان زنجان در اجرای طرح حمایتی برای خانواده های کم برخوردار اشاره کرد و گفت: اولویت با خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی است.

 

جوادی با یادآوری اینکه تامین برق پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را برعهده داریم و هیچ مشکلی در تامین برق این واحدها نداشتیم، گفت: روشنایی پروژه معبر جدید الاحداث پادگان را با 65 میلیارد ریال به سرانجام رساندیم.

 

 

 

کد خبر 1233592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha