کارگاه آموزشی «نه به دیابت» در خانه فرهنگ تمدن کاشان برگزار شد

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری کارگاه آموزشی «نه به دیابت» در خانه فرهنگ تمدن این شهرستان خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: به مناسبت هفته دیابت، کارگاه آموزشی«نه به دیابت» به منظور آشنایی خانواده‌ها با انواع بیماری دیابت و راه درمان و پیشگیری از آن به همت خانه فرهنگ تمدن سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: شناخت و آگاهی از دیابت می‌تواند نقش مهمی در کاهش شیوع این بیماری داشته باشد، بر همین اساس در این کارگاه محمدرضا قنبریان کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی به بیان موارد مهم و کاربردی در خصوص تغذیه مناسب برای پیشگیری از بیماری دیابت پرداخت.

 

فرجی ادامه داد: استاد این کارگاه آموزشی در این برنامه پیرامون عوامل مستعد کننده در ایجاد بیماری، علائم و عوارض بیماری، راه‌های پیشگیری و اهمیت فعالیت بدنی منظم در کاهش موارد ابتلاء به انواع دیابت نکاتی را بیان کرد.

 

وی افزود: همچنین در این برنامه، در راستای تحقق اهداف سلامت محور، طرح پایش رایگان تست قند خون و غربالگری انجام و بروشورهای آموزشی مرتبط با اصلاح سبک زندگی و رژیم دیابتی توزیع شد.

 

 

کد خبر 1233593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha