بزرگداشت ناشر انقلابی  که بیش از ۴۷ میلیون کتاب چاپ کرده است

مراسم بزرگداشت حاج مصطفی زمانی ناشر پیشکسوت و انقلابی که بیش از ۴۷ میلیون کتاب چاپ و توزیع کرده است، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آیین بزرگداشت حاج مصطفی زمانی امروز شنبه 28 آبان به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

 

در این مراسم، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی رمضانی مدیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور، جمعی از ناشران، نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگ حضور داشتند.

 

حاج مصطفی زمانی متولد 1331 در تهران است که از سال 1353 کار خود در زمینه فرهنگ و کتاب را آغاز کرد و دو انتشارات پیام آزادی و زیارت را تاسیس کرد. وی هم اکنون مدیر انتشارات نشر زیارت است.

 

حاج مصطفی زمانی انتشارات پیام آزادی را در سال 1357 تاسیس کرد و تا سال 1390 حدود 700 عنوان کتاب یعنی معادل 45 میلیون کتاب چاپ کرد. وی انتشارات زیارت را در سال 1392 تاسیس کرد و با همکاری انتشارات پیام بهاران 250 عنوان کتاب معادل دو میلیون نسخه را چاپ کرد.

 

دکتر علی رمضانی در این مراسم توجه به حوزه کودک و نوجوان و تامین محتوای مناسب را از ویژگی های انتشارات پیام آزادی دانست و گفت: برخی از آثار این انتشارات 500 هزار نسخه منتشر شده است، چیزی که امروز برای ما قریب است. ناشرانی مانند آقای مصطفی زمانی در زمینه نحوه رساندن آثار به دست مردم، توجه به محتوای سلیم و کار کردن با مشقت باید الگو باشند و تلاش های این افراد در این زمینه برای نشر امروز ما باید بازنمایی و بازگو شود.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب خاطرنشان کرد: از تمام ناشران و نویسندگان تقاضا دارم که به چاپ زندگی ناشران بزرگ، پیشکوت و انقلابی همچون اچ ا توجه کنند که این تاریخ شفاهی به صورت مکتوب برای کشور ما باقی بماند و ما نیز در موسسه خانه کتاب از این حرکت آنها حمایت خواهیم کرد.

 

بر اساس این گزارش، میثم نیلی با بیان اینکه بسیاری از کودکان دهه 50 و 60 از کتاب های مصطفی زمانی بهره برده اند و کماکان بهره می برند، اظهار داشت: اخلاص و صفا با چاشنی بصیرت انقلابی در وجود و آثار مصطفی زمانی در تمام این سال ها وجود دارد. چاپ چهل و چند میلیون نسخه کتاب کار ساده ای نیست. آقای مصطفی زمانی این کار را انجام داده که تماما در چهارچوب اسلام و انقلاب اسلامی بوده است و این افتخار نصیب هر کسی نمی شود.

 

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استقامت فرهنگی حاج مصطفی زمانی مهمترین پیام برای امثال بنده است، تصریح کرد: یکی از ویژگی های ایشان اتصالات بین تشکلاتی است. آقای مصطفی زمانی فقط به مجمع ناشران انقلاب متصل نیست. بسیاری از تشکل ها و انجمن ها از جمله انجمن قلم، انجمن کودک و انجمن ناشران به ایشان افتخار می کنند.

 

صفار هرندی حاج مصطفی زمانی را جزو شناسنامه های نشر کشور دانست و افزود: حاج مصطفی زمانی یکی از پرکارترین ناشران است. وقتی نشر مذهبی و متعهد به آیین انقلاب را تایید می کنیم، یکی از نام هایی که مکرر تکرار می شود نام آقای مصطفی زمانی است.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صفت کم گویی، پر عملی و تواضع حاج مصطفی زمانی باید راهنما و الگو باشد، خاطرنشان کرد: هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد. پدیده های جدید قابل اعتنا هستند اما امثال ما حلاوت رویت صفحات کاغذی کتاب ها را در کام داریم. دوست داریم همچنان کتاب چاپ شود، روی کاغذ بیاید و کتاب ها را کاغذی بخوانیم.

 

بر اساس این گزارش، یاسر احمدوند جلسات تکریم از خدمتگزاران علم و نشر را جلساتی مبارک و باشکوه دانست و افزود: حاج مصطفی زمانی یکی از مجاهدان عرصه فرهنگ است. امید است که سالیان سال حضور موثر فرهنگی ایشان سایه گستر بر جریان فرهنگی انقلاب باشد و ما همچنان از وجود و آثار ایشان بهره مند باشیم. امید است که جلسات بزرگداشت از ناشران بزرگ انقلابی و پیشکسوت با تلاش و پی گیری مجمع ناشران انقلاب اسلامی به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از حاج مصطفی زمانی مدیر انتشارات زیارت که تاکنون بیش از 45 میلیون کتاب چاپ کرده است، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1233597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha