«کتابخوانی» زمينه ساز پيشرفت کشور

حجت الاسلام سلیمانی گفت: مطالعه و کتابخواني با بهره گيري از منابع مفيد و کاربردي علاوه بر افزايش سطح آگاهي و بينش خواننده کتاب، موجب افزايش سطح سواد جامعه و زمينه ساز رشد و پيشرفت کشور است.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه بازدید از کتابخانه های عمومی آران و بیدگل گفت: ارتقای سرانه خرید کتاب و ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی سبب توسعه فرهنگی و توسعه همه جانبه جامعه می شود.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: مطالعه و کتابخواني با بهره گيري از منابع مفيد و کاربردي علاوه بر افزايش سطح آگاهي و بينش خواننده کتاب، موجب افزايش سطح سواد جامعه و زمينه ساز رشد و پيشرفت کشور است.

 

وی افزود: کتاب و نگارش همواره اصلي‌ترين نقش در رشد و بالندگي حيات اجتماعي بشر را بر عهده داشته است و در تمامي دوره‌ها و زمان‌ها، کمک حال بشر بوده است تا آدمي با انديشه‌هاي سالم در مسير درست زندگي گام بردارد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: نقطه‌ آغاز رسالت و دعوت اسلامی نیز بر همین مبنا شکل گرفت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تأمل و تدبر در آن است. 

 

وی ابراز امیدواری کرد: با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت پیوند جامعه و کتاب شاهد بالندگی، پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها و رشد و تعالی در جامعه بویژه جوانان، دانش آموزان، طلاب و دانشجویان در سطوح مختلف حوزه های علمیه و دانشگاه ها در عرصه علم و دانش باشیم.

 

گفتنی است؛ حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از کتابخانه استاد مؤذن پور آرانی و کتابخانه عمومی مجتهدالزمان بیدگلی شهرستان آران و بیدگل بازدید کرد و در جریان فعالیت های اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان قرار گرفت.

 

۱۰ باب کتابخانه شامل ۵ باب کتابخانه نهادی و ۵ باب کتابخانه مشارکتی با بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در این شهرستان فعال است که علاقه مندان می توانند با عضویت در یک کتابخانه عمومی از امکانات و منابع کلیه کتابخانه های عمومی کشور استفاده کنند.

 

کد خبر 1233614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha