آیین تشییع سه شهید مدافع امنیت در مشهد برگزار شد

مراسم تشییع پیکر شهیدان بسیجی حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده و سرباز مشهدی مرزبانی «رضا رضوانی» که در مرز سراوان به شهادت رسیده است، با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، امروز شنبه (۲۸ آبان) مراسم تشییع پیکر شهیدان بسیجی حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده و سرباز مشهدی مرزبانی «رضا رضوانی» که در مرز سراوان به شهادت رسیده است، لحظاتی پیش با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم  در خیابان قرنی آغاز شد.

 

مردم انقلابی مشهد پیکر این سه جوان شهید خود را از چهارراه مجد تا چهارراه میدان بار که اخیرا محل جولان معدود عناصر آشوبگر برای تعطیلی بازار بود تشییع کردند و پس از عبور از میدان شهدا در حرم مطهر رضوی گرد هم می‌آیند، آیین تشییع با سرود ملی جمهوری اسلامی و نوای زیات عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) آغاز شد و در مسیر، پیکرهای گلگون کفن فرزندان رشید شهر با نوای "حیدر، حیدر" و "لبیک یا حسین" از خیابانهای مشهد الرضا عبور کرد.

 

شرکت کنندگان با شعارهای "لبیک یا حسین" ، ایران پر از شهیده فتنه جواب نمیده، "مرگ بر آمریکا " و "مرگ بر منافق" خشم و انزجار خود را از همه دشمنان اسلام و نظام اسلامی اعلام می کنند.

 

مردم مشهد با حضور حماسی خود در بدرقه شهدای جوان خود بار دیگر پیام نفرت از حیله‌ها و دسیسه‌های دشمن و تاکید بر مقابله قاطع با آشوبگران و اغتشاشگران را مخابره کردند.

 

همسر شهید دانیال رضازاده در این مراسم خطاب به همسر شهید خود گفت: همسرم شهادتت مبارک که تو برای همیشه تاریخ زنده ای و زنده خواهی ماند و هم اینک ما مانده ایم با عهدی سنگین بر گردنمان‌، دانیال عزیزم خوب می دانم امروز تکراری دیگر از داستان چادر خاکی مادرمان در کوچه پس کوچه های زمان است، آن روزی که سیلی مادر گوش زنان را کر کرد تا صدای قرآن ناطق برای همیشه دنیا شنیده نشود.

 

گفتنی است؛ تعدادی از عناصر آشوبگر روز پنجشنبه گذشته در منطقه چهارراه عامل مشهد پس از آنکه در تعطیلی واحدهای صنفی موفق نبوده و با حضور نیروهای مدافع امنیت متفرق شدند، با چاقو به چند بسیجی به صورت ناگهانی حمله کردند که ۲ نفر آنان  شهیدان زینال‌زاده و رضازاده به شهادت رسیدند و ۴ تن از آن‌ها مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر 1233617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha