۳۶۰ هزار نفر از مردم قم، در بسیج عضویت دارند/حضور در صحنه و اقتدار بسیج، ضامن امنیت مردم است

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)‌قم گفت: ۳۶۰ هزار نفر از مردم قم، در بسیج عضویت دارند که در این میان ۴۵ درصد را بانوان تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، سردار پاسدار مهدی کبیری پور در نشست خبری ویژه برنامه‌های هفته بسیج در ساختمان هنر و رسانه اظهار داشت: هفته بسیج از 29 آبان ماه آغاز می‌شود و تا 5 آذرماه همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین ادامه داد و برنامه‌های متنوعی در این هفته در دستور کار است.

 

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)‌قم افزود: برگزاری همایش بزرگ مربیان طرح صالحین ویژه برنامه های تربیتی با همراهی آموزش و پرورش و همچنین مربیان طرح شهید بهنام محمدی از جمله این برنامه هاست.

 

وی تصریح کرد: در این هفته جلسات تبیینی ویژه همه اقشار در مساجد و مدارس و دانشگاهها با حضور چهره های سیاسی و مراسم افتتاحیه اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی برگزار می شود.

 

سردار پاسدار کبیری پور بیان کرد: برگزاری نشست سیاسی کلیه اعضای شبکه روشنگری و هادیان سیاسی به طور ویژه در جهت هم فکری و مسابقات قرآن بسیج با حضور تعداد کثیری از نوجوانان و جوانان در پایگاه مساجد و پویش سراسری حفظ سوره اعلی از برنامه‌های هفته بسیج است.

 

وی عنوان کرد: در این هفته به طور ویژه شاهد برگزاری اردوهای جهادی به خصوص دانشجویی و اقشار و گروههای جهادی پزشکی در محلات کم برخوردار هستیم که تا امروز4تیم علوم پزشکی اعلام آمادگی کرد اند.

 

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)‌قم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه ها، برگزاری اردوی جهادی خدمت مومنانه توسط بسیج اصناف در سید معصوم در جهت تعمیرات وسایل خانگی و سایر تعمیرات است.

 

وی گفت:غبارروبی از مزار شهیدان در سوم آذرماه و تجلیل از 70 نفر از گروههای جهادی به خصوص گروه جهادی پزشکان و اعضای گروههای تیم های شهید رهنمون در روز 5 شنبه در دانشگاه علوم پزشکی و دیدار و سرکشی از خانواه شهدا و برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه هاست.

 

سردار پاسدار کبیری پور افزود: برگزاری یادواره شهدای علمی توسط بسیج دانشجویی در 5 آذرماه و کرسی های آزاداندیشی دانشجویی با حضور راویان نخبه و برجسته در مدارس و دانشگاهها و مساجد به همت بسیج پیشکسوتان از برنامه های هفته بسیج به شمار می رود.

 


وی همچنین بیان کرد: از دیگر برنامه های ویژه در هفته بسیج افزایش کمک های مومنانه و برگزاری میز خدمت با حضور مسئولان در محله های حاشیه شهر است، از طرفی تجمع اقتدار بسیجیان 5 آذر ساعت 15 در مصلی برگزار می شود.

 


جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)‌قم عنوان کرد: برگزاری میقات صالحین در مصلی قبل از نماز جمعه و اجتماع خواهران 5 شنبه سوم آذر ماه در جامعه الزهرا و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در محلات و پایگاههای مختلف بخشی دیگر از برنامه های هفته بسیج است.

 

سردار کبیری پور جانشین از اهدای ۶۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان استان در هفته بسیج خبر داد و افزود: اجرای پویش زیست عفیفانه، اکران فیلم‌های جشنواره عمار،‌ افتتاح مراکز مشاوره و کارآفرینی،‌ تجلیل از بسیجیان نخبه،‌ ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات خانگی، اجرای پویش‌های سراسری در موضوع‌های دینی و اعتقادی و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی نیز از دیگر برنامه های هفته بسیج در قم است.

 


وی با بیان اینکه حضور در صحنه و اقتدار بسیج، ضامن امنیت مردم است اظهار داشت: در همین رابطه نیز شعار هفته بسیج در سال‌جاری «بسیج،‌ خدمتگزار ملت ایران» تعیین شده‌است.

 


جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)‌قم گفت: یکی از اقدامات مهم بسیج ایجاد دفاتر مشاوره است و در حال حاضر ۷۰ خانه سبز در ۷۰ محله قم در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای و کمک به حل مشکلات مردم و رفع آسیب ها فعال است.

 


وی تصریح کرد: در حال حاضر 360 هزار نفر از مردم قم، در بسیج عضویت دارند که در این میان 45 درصد را بانوان تشکیل می دهد، در این هفته نیز ده پایگاه بسیج ویژه بانوان در سطح قم راه اندازی می شود.

کد خبر 1233618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha