روند ایجاد زیرساخت‌ها در سایت صنوف آلاینده بیرجند مطلوب است

اشرفی روند ایجاد زیرساخت‌های برق، آب و گاز به شهرک صنوف آلاینده بیرجند را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی عصر امروز شنبه (۲۸ آبان) در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: صنوف آلاینده برای مردم مزاحمت دارد و در برخی شهرها انتقال این صنوف در اولویت پیگیری است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث آب و برق سایت صنوف آلاینده بیرجند مشکلی نیست، گفت: ایجاد راه دسترسی به این سایت نیز به صورت ویژه در حال پیگیری است.

 

وی بیان کرد: شهرداری بیرجند برای صدور مجوز حفاری برای گاز رسانی به سایت صنوف آلاینده اعلام آمادگی و قول مساعد داده است.

 

اشرفی در ادامه با بیان اینکه جلسه ای برای قبول پروانه‌های معدنی به عنوان وثیقه بانکی برگزار شده است، تصریح کرد: براساس اعلام بانک ها، ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزش ماشین‌آلات معدنی و پروانه تاسیس را به عنوان وثیقه بانکی قبول می‌کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: همچنین معادن می‌توانند از طریق اوراق گام برای تامین منابع مالی خود اقدام کنند.

 

 

وی از اختصاص هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان خبر داد و گفت: از این محل به هر متقاضی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

 

اشرفی بیان کرد: امسال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به منظور افزایش تولید و اشتغال با رشد سه برابری در این استان به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در پاسخ به انتقاد برخی افراد در خصوص نبود عدالت در پرداخت تسهیلات، عنوان کرد: تاکنون هیچ واحد تولیدی و‌ صنعتی از این محل دو مرتبه تسهیلات دریافت نکرده مگر اینکه طرح توسعه ای ارائه داده باشد.

 

وی با اشاره به اختصاص ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶ برای اصناف استان، متذکر شد: متولی و تصمیم گیرنده در این خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی است.

 

 

کد خبر 1233624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha