مساجد نقش مهمی در پیشبرد امور فرهنگی و هنری دارند

خلیلیان بر اعتلای کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد در دل محلات حضور دارند و از دیرباز نقش خود را در افزایش سرمایه‌های اجتماعی ایفا کرده‌اند؛ بنابراین باید از ظرفیت مساجد برای توسعه امور مذهبی، فرهنگی، هنری و ... استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان شامگاه شنبه (۲۸ آبان) در دیدار با حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری کشور، ضمن تسلیت حادثه تروریستی ایذه، مساجد را محور فعالیت‌های فرهنگی در محلات دانست و اظهار کرد: در دهه نخست انقلاب مساجد نقش بسیار اساسی داشتند و مردم برای حل مشکلات خود نیز به مساجد مراجعه می‌کردند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از ظرفیت کانون‌های مساجد بیش از پیش استفاده کرد افزود: باید سرمایه احتماعی که را افزایش دهیم و ارتباط با مردم بیشتر شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید نقش و کارکردهای مساجد را در نقشه راهبردی بازتعریف کنیم ادامه داد: باید از ظرفیت مساجد برای توسعه امور مذهبی، فرهنگی، هنری و ... استفاده کرد ولی مقداری در این زمینه غفلت شده است.

 

خلیلیان با تاکید بر اعتلای کانون‌های فرهنگی در مساجد تصریح کرد: آمادگی پشتیبانی و حمایت از مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری را داریم تا این ظرفیت را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرد.

 

وی با بیان اینکه باید نقشه راهی برای اینکه به صورت راهبردی در مساجد و برخی کانون‌های مساجد ایجاد شود تا مسیر حرکت خود را روشن کنیم.

 

لازم به ذکر است، در این دیدار پیرامون نقش مساجد در پیشبرد امور فرهنگی و هنری بحث شد؛ همچنین کارکرد مساجد در افزایش سرمایه‌های اجتماعی نیز از مباحث مهم مطرح شده در این دیدار بود.

 

کد خبر 1233625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha