نقش مهم علما در غفلت زدایی/دشمن به دنبال سواستفاده از غفلت ملت ایران و مسئولان است

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه یک عالم دینی می تواند مسیر درست را به مردم نشان دهد، گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد غفلت در جامعه است و جوانان امروزی خبر ندارند که ملت ایران چه دوران افتضاحی را در زمان پهلوی پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام هابیل خسروی شامگاه (۲۸ آبان) در مراسم بزرگداشت «علامه ملاعبدالله بشروی» در شهرستان بشرویه اظهار داشت: بسیج خدمتگذار ملت ایران است و افتخار می کنیم که در زمره بسیجیان قرار داریم.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه علمای بسیاری در مسیر نشر معارف الهی مجاهدت و تلاش کردند، افزود: ما امروز سر سفره پر برکت معارف ناب اسلامی نشسته ایم که حاصل خدمات و مجاهدت های این علما بوده است.

 

*علامه «ملاعبدالله بشروی» پناهگاه مومنین در شهرستان بشرویه بود

وی در خصوص «علامه ملاعبدالله بشروی» عنوان کرد: اگر چه بخشی از آثار ایشان به دست‌ نا نرسیده است اما اثر الوافیه ایشان نشان دهنده جایگاه و توان و مهارت علمی بالای این عالم بزرگوار است.

 

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: هنگامی که شیخ انصاری به نظرات «علامه ملاعبدالله بشروی» توجه دارد و بارها کلام ايشان را در کتاب های خود نقل کرده است نشان می دهد که چه قدر ايشان متبحر در علم بودند.

 

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی به زهد و تقوای «علامه ملاعبدالله بشروی» اشاره کرد و افزود: در مقدمه کتاب الوافیه آمده است که شیخ حر عاملی بر روی زهد و تقوای «علامه ملاعبدالله بشروی» تأکید کرده است و متقی ترین انسان دوران خودش بوده است.

 

وی در ادامه گفت: جایگاه اجتماعی «علامه ملاعبدالله بشروی» بسیار مورد توجه است و ایشان پناهگاه مومنین در شهرستان بشرویه بودند.

 

*فراموشی؛ نعمتی که سبب امیدآفرینی می شود

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه یکی از نعمت هایی که خداوند به انسان داده نعمت فراموشی است، ادامه داد: شاید فراموش کردن را نعمت ندانیم و امام صادق (ع) در حدیثی فرمودند که بالاتر از نعمت حافظه، نعمت فراموشی قرار دارد چرا که اگر فراموشی نبود هیچ کس مصیبت ها و سختی های دنیا را فراموش نمی کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: فراموشی باعث می شود سختی ها، غم ها و گرفتاری ها را به فراموشی بسپاریم و از دل این سختی ها راه سعادت و رسیدن به بهشت را پیدا کند و این سختی ها امیدمان را ناامید نکند.

 

وی با اشاره به اینکه فراموشی یک آسیب بزرگ به نام غفلت دارد، ادامه داد: اگر غافل شویم رنج ها، سختی ها و مشکلات سبب گم کردن راه می شوند.

 

*لزوم توجه به چهار راهکار جهت غفلت زدایی

حجت الاسلام خسروی با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) چهار راهکار جهت غفلت زدایی بیان کرده اند، افزود: اولین راهکار تواسی به حق است و در تاکیدات مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره شده است.

 

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی عنوان داشت: تواسی به حق این است که هوای همدیگر را داشته باشیم و نگذاریم کسی دچار غفلت شود. 

 

وی با اشاره به راهکار دوم جهت غفلت زدایی گفت: تذکر راهکار دوم در این زمینه است و تذکر به این معنا است که سختی ها را فراموش کنیم اما به یادآوری نعمت های خداوند متعال بپردازیم چرا که یادآوری نعمت های خداوند امیدآفرین است.

 

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: نتیجه تذکر و یادآوری این است که ما به خدا اطمینان پیدا می کنیم و ذکر و یاد خدا و وصل شدن به قدرت الهی این پشتوانه را ایجاد می کند که هیچ کسی جلودار ما نخواهد بود.

 

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در خصوص راهکار سوم غفلت زدایی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر راهکار سوم جهت غفلت زدایی است و در دین اسلام نه «به من چه» و نه «به تو چه» وجود دارد و رفتار تک تک ما بر روی زندگی افراد تاثیر دارد.

 

وی در ادامه گفت: دین اسلام به نحوی طراحی شده است که همه با هم باید حرکت کنیم و رهبانیت در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد و تنهایی نمی توان به سمت خداوند متعال حرکت کرد.

 

حجت الاسلام خسروی تاکید داشت: امروز اگر این دو فریضه الهی کمرنگ شده به خاطر این است که دو کلمه «به من چه» و «به تو چه» را به کار می بریم.

 

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه انذار و هشدار راهکار چهارم غفلت زدایی است، افزود: این راهکار مختص انبیای الهی و عالمان دینی است که به انسان ها هشدار می دهند که راه اشتباه را نپیمایند.

 

وی عنوان کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد غفلت در جامعه است و اگر غفلت کنیم دشمن سه هدف خود را در جامعه جا خواهد انداخت و این است که دشمن می گوید زمان پهلوی همه چیز گل و بلبل بوده و بعد از انقلاب اتفاق خاصی رخ نداده است و اگر ما بیاییم همه چیز را درست خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: دشمن از غفلت ما برای جاانداختن این سه هدف استفاده می کند و سبب فریب خوردن برخی از جوانان و نوجوانان شده است.

 

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در ادامه گفت: جوانان امروزی خبر ندارند که ملت ایران چه دوران افتضاحی را در زمان پهلوی پشت سر گذاشتند و اگر زمان پهلوی گل و بلبل بود چرا پدرانشان دست به اعتراض و انقلاب زدند.

 

وی با بیان اینکه تروریست های مجاهد خلق ۱۷ هزار نفر را در کشور شهید کردند، افزود: امروز این تروریست ها به مدافعین مردم تبدیل شده اند و پیشنهاد می کنیم که جوانان به مطالعه کتاب «صعود چهل ساله» بپردازند.

 

حجت الاسلام خسروی بیان کرد: متاسفانه دستاوردهای انقلاب اسلامی را نمی بینیم و یک عالم دینی می تواند مسیر درست را به مردم نشان دهد و هدایتگری مردم را سر لوحه کار خود کند تا مسیر را گم نکنند.

 

 

 

کد خبر 1233639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha