نهاد کتابخانه های عمومی دومین شبکه خدمت رسانی کشور  است

آخوند میرزاعلی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور پس از مدارس دومین شبکه خدمت رسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آخوند عبدالحی میرزاعلی امروز (شنبه ۲۸ آبان) در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افزود: آغاز وحی به پیامبر با آیه «قرا» نشانه، اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین اسلام است.

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان‌ گفت: گلستان ۷۵ باب کتابخانه دارد که ۶۳ باب آن نهادی بوده و مستقیم زیر نظر کتابخانه عمومی کشور بوده، ۱۱ باب مشارکتی و یک باب مستقل است.

 


وی خاطر نشان کرد: کتابخانه های استان ۴۲ هزار و ۹۱۰ عضو  و ۷۱۲ هزار جلد کتاب دارد و در حال حاضر در میان نیمه استان های کشور قرار دارد.

 

 

آخوند میرزاعلی گفت: پیک کتاب یکی از طرح های گلستان است که در آن اعضای کتابخانه گرگان با تماس تلفنی کتب مورد نیاز را به صورت رایگان درب منزل برده و تحویل می گیرند.

 

 

وی افزود: اگر مسئولان شهرستان ها هفته ای دو روز و حداقل دو ساعت وسیله ای نقلیه ای در اختیار کتابخانه های شهرستان بگذارند همکاران آمادگی دارند کتاب مورد نظر افراد را به آنان تحویل دهند.

 

 

آخوند میرزاعلی اظهار داشت: شهرداران باید با نیم درصد فرهنگی کتابخانه ها را حمایت کنند، که می توانیم با این رقم فرهنگ کتابخوانی را بیشتر ترویج دهیم.

 

کد خبر 1233649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha