تسهیلات کم بهره به ۷۵۰ نفر از بیماران کلیوی گیلان پرداخت شد

رضوان پناه با بیان اینکه امسال ۱۷ مورد پیوند کلیه زنده در گیلان انجام شد گفت: در ۶ ماهه اخیر به ۷۵۰ نفر از بیماران تحت پوشش انجمن خیریه وام با چهار درصد بهره پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، هوشنگ رضوان پناه شامگاه شنبه( ۲۸ آبان ) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: در حال حاضر و طبق آخرین آمار هزار و ۳۴۴ بیمار دیالیزی و مجموعا با احتساب بیماران در نوبت پیوند و دارویی سه هزار نفر عضو انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان هستند.

 

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با بیان اینکه نیازمندترین افراد و بیماران تحت پوشش این انجمن قرار می‌گیرند عنوان کرد: حمایت‌های دارویی، هزینه‌های آزمایشگاهی، مستمری و معیشتی جزئی از این کمک‌ها محسوب می‌شوند.

 

رضوان پناه با بیان اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان با خانواده‌های بیماران در ارتباط مستقیم هستند اضافه کرد: به غیر از مشکلات اقتصادی و معیشتی، تردد، تامین دارو و دستگاه‌های دیالیز از جمله مهمترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های این دسته از بیماران و خانواده هایشان محسوب می‌شود.

 

وی همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و انجمن خیریه برای پیشگیری از ابتلا افراد به بیماری دیابت‌و غربالگری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سالانه حداقل ۳۰۰ نفر در استان گیلان نیازمند پیوند کلیه هستند در حالیکه آمار بیماران مرگ مغزی حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر است.

 

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان این استان را قطب درمان و پیوند کلیه تا قبل از اسفند ۹۶ خواند و ابراز داشت: امسال حدود ۱۷ مورد پیوند کلیه زنده در استان گیلان داشتیم.

 

رضوان پناه ادامه داد: در حال حاضر پیوند زنده کلیه در استانهای دیگر کشور صورت می‌گیرد اما سوال من این است که چرا باید مردم و بیماران را سرگردان کنیم تا برای پیوند کلیه به تهران مراجعه کنند و متحمل هزینه‌های هنگفت بشوند.

 

وی با بیان اینکه در اوضاع اقتصادی سخت فعلی پیوند کلیه کار هر کسی نیست تصریح کرد: بیماران کلیوی هفته‌ای سه بار باید دیالیز شوند و سازمانهایی مانند بهزیستی باید آنان را تحت پوشش خود قرار دهند زیرا انجمن خیریه حتی یک ریال کمک دولتی دریافت نمی‌کند و واقعا شرمنده بیماران است.

 

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی گیلان از توزیع شش مورد بسته معیشتی بین بیماران نیازمند خبر داد و اضافه کرد: در شش ماهه اخیر به ۷۵۰ نفر از بیماران تحت پوشش خود وام با چهار درصد بهره پرداخت کردیم.

 

رضوان پناه با بیان اینکه ۴۰ درصد به آمار خیران انجمن حمایت از بیماران کلیوی افزوده شده است خاطرنشان کرد: اگر مردم نباشند انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی هم وجود نخواهد داشت و خدمت خالصانه تنها راه جلب کمک خیران محسوب می‌شود.


 

کد خبر 1233686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha