طرح های «گردشگری کشاورزی» در ۲۰ هکتار مزرعه اجرایی می شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با بیان اینکه طرح گردشگری کشاورزی از دو سال گذشته در این استان فعال شده، گفت: تاکنون ۶ متقاضی برای بیش از ۲۰ هکتار از مزارع خود درخواست داده اند.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با بیان اینکه طرح گردشگری کشاورزی از دو سال گذشته در این استان  فعال شده، اظهارکرد: درخواست های متقاضیان برای گردشگری در حوزه باغ های انگور، هلو و گل ها بوده که مبلغ سرمایه گذاری از یک میلیارد ریال تا به بالا شروع می شود.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و اولویت گردشگری کشاورزی در این استان خاطرنشان کرد: در منطقه بدرانلو، گردشگر از باغ های انگور بازدید کرده و اقدام به سرمایه گذاری می کند که سه نفر در این زمینه اقدام کردند و مجوزها در حال اخذ است که ۷۰ درصد تسهیلات خواهند گرفت.

 

اسماعیلی با بیان اینکه تسهیلات در این حوزه سقف ندارد، عنوان کرد: میزان اشتغالزایی بستگی به کاری که انجام می شود، حجم کار و تبلیغاتی که صورت می گیرد دارد که ۱۰۰ درصد در این کار موفق خواهند بود زیرا با فروش محصولات و گل ها بازاریابی و فروش خوبی خواهند داشت.

 

وی بیان کرد: تنوع اقلیمی و موقعیت آب و هوایی استان، بستر مناسبی برای گردشگری کشاورزی به شمار می‌رود، وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان ظرفیتی برای شناخت بیشتر این منطقه در بین گردشگران است که چنین پتانسیلی باعث شده تا ظرفیت‌های مهم استان بهم گره بخورد.

 

وی اضافه کرد: گردشگری کشاورزی می تواند برای کشاورزان و تولید کنندگان سودمند باشد و برای معرفی مناطق گردشگری و برند سازی محصولات کشاورزی، زمینه بسیار خوبی داشته باشد.

 

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای  ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

کد خبر 1233690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha