سامانه سهیم یکی از مهمترین خدمات سازمان ثبت احوال است

مطیع گفت: راه اندازی سامانه سهیم به عنوان یکی از مهمترین و محوری ترین خدمات سازمان ثبت احوال کشور امکان دسترسی شهروندان به پایگاه اطلاعات خانواده را فراهم کرده است.

حمیدرضا مطیع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهار کرد: با استفاده از سامانه سهیم (سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان) امکان ارائه درخواست ثبت نام کارت هوشمند ملی ، درخواست تغییر نشانی ، درخواست انتخاب نام، مدارک پیدا شده، درخواست صدور گواهی تجرد، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعیه ها، قوانین و مقررات فراهم خواهد شد.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان افزود: ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، موجب دقیق شدن آمار شده و در نهایت امکان برنامه ریزی صحیح و دقیق مسئولان برای برنامه های گوناگون را فراهم خواهد کرد.

 

وی گفت: این سامانه در آدرس sahim.sabteahval.ir  قابل دسترسی است و بصورت اپلیکیشن برای  تلفن‌های همراه هوشمند نیز قابل دسترسی و دانلود است.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف راه اندازی این سامانه کاهش مراجعه، ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات، افزایش سرعت در ارائه خدمات، در دسترس بودن خدمات برای مردم و کاهش هزینه‌ سازمانی است.

 

مطیع افزود: سامانه سهیم بخشی از برنامه دولت در پنجره واحد دولت بوده و در صورت گسترش استفاده از آن امکان حذف سرشماری سنتی با مراجعه به منازل از بین رفته و این سامانه می تواند مبنای سرشماری باشد.

 

وی از شهروندان خواست تغییر نشانی خود را به عنوان یکی از ملاک های ارائه خدمت جدی گرفته و از طریق این سامانه نشانی خود را ثبت کنند.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان ادامه داد: همچنین با استفاده از این سامانه می تواند آمار دقیق مهاجرت در استان را مورد ارزیابی قرار داد و خدمات مورد نظر را به شهروندان ارائه کرد.

 

 

کد خبر 1233737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha