توانمند سازی و اشتغال از اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است

شیخ پور توانمند سازی مددجویان را رویکرد محوری کمیته امداد امام خمینی (ره) خواند و گفت : هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار خانوار لرستانی از حمایت های کمیته امداد بهره مند هستند.

جلال شیخ پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: موضوع «توانمندسازی» یکی از برنامه‌های اساسی و پایه و محور فعالیت‌های کمیته امداد محسوب می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان لرستان افزود: توانمندسازی جامعه تحت پوشش کمیته امداد از طریق آموزش و ارائه وام‌های اولیه با هدف دستیابی به اشتغال و خودکفایی و در نهایت خروج از چرخه حمایتی، از اهداف و وظایف اصلی این سازمان حمایتی است.

 

وی ادامه داد:  از برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان لرستان ایجاد 17 هزار شغل طی سال 1401 است که در دست پیگیری است.

 

شیخ پور اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان لرستان با بهره گیری از همه ظرفیت ها به دنبال ایجاد اشتغال مددجوان و توانمند سازی این قشر است.

 

وی افزود: در هر دوره زمانی، براساس تشخصیص کمیسیون حمایت  و همچنین بررسی وضعیت اشتغال های ایجاد شده توسط تیم های بازرسی، مددجویان با حرکت در مسیر توانمندسازی از پوشش حمایتی خارج می‌شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان افزود: در استان لرستان نزدیک به 100 هزار خانواده در قالب 220 هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره مند هستند.

 

وی با بیان اینکه 6 هزار و 717 طرح اشتغال‌زایی و کاریابی با اعتبار 2 هزار و 693 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد لرستان در سال 1400 اجرا شده‌ است، گفت: 2 هزار و 489 طرح با اعتبار هزار و 752  میلیارد ریال در سال 1401 تاکنون  به اجرا رسیده‌ است.

 

شیخ‌پور با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی دانش‌بنیان به مددجویان لرستان زیرساخت لازم برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در اردوگاه باقرالعلوم(ع) ایجاد شده‌ است، اظهار داشت: فضای مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی و علمی نخبگان و استعداد های برتر تحت حمایت با استفاده از این مزیت مهیا می‌شود و این گروه از مددجویان می‌توانند طرح‌های دانش‌بنیان مورد نظر خود را عملیاتی کنند.

کد خبر 1233756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha