ضریب امانت کتاب سیار به نسبت کتابخانه ثابت ۶ برابر است

منوچهری با اشاره به اینکه امروز ۲ دستگاه کتابخانه سیار برای داراب و شیراز راه اندازی شد، گفت: ضریب امانت کتاب سیار به نسبت کتابخانه ثابت ۶ برابر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، روح الله منوچهری، امروز یکشنبه (29 آبان) در مراسم افتتاحیه 2 واحد کتابخانه عمومی سیار که به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد، گفت: امروز 2 دستگاه کتابخانه سیار برای داراب و شیراز راه اندازی شد و کتابخانه سیار به این شکل هستند که به مناطق روستایی و محروم می روند و هفته ای یکبار به آن منطقه سرکشی می کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه این کتابخانه ها هر روز در یک روستا خدمت رسانی می کنند، افزود: ضریب امانت کتاب سیار به نسبت کتابخانه ثابت 6 برابر است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های سیار به مناطقی اعزام می شوند که دسترسی به کتاب در آن منطقه کمتر است و ساخت کتابخانه ثابت در آن منطقه شاید زمان زیادی را طلب کند، افزود: تمام خدماتی که در کتابخانه عمومی ارائه می شود، در کتابخانه های سیار هم به استثنا سالن های مطالعه ارائه خواهد شد.

منوچهری گفت: اگر کتابی را متقاضی بخواهد ولی در کتابخانه سیار وجود نداشته باشد، چون هر کتابخانه سیار یک کتابخانه مادر پشتیبان دارد، آن کتاب را به کتابخانه سیار ارائه می کند و هفته آینده آن کتاب در اختیار متقاضی قرار می گیرد و افراد به محض حضور کتابخانه سیار در منطقه خود می توانند ثبت نام کرده و کارت خود را دریافت کنند.

کد خبر 1233761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha