روایتگری ما از مسیر انقلاب باید درست باشد

افشارچی با انتقاد از اینکه روایت درستی از حرکت انقلاب در چهل ساله گذشته نداشتیم، گفت: درست است که در مورد دستاوردهای انقلاب صحبت شده ولی روایت اصلی انقلاب نیست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی امروز در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان که در دفتر امام جمعه زنجان تشکیل شد به برش استانی سند نقشه مهندسی اشاره کرد و گفت: پیشتر پنج مساله فرهنگی استان تعیین شده بود که نیازمند بازنگری داشت ولی در حال حاضر سندی تعیین شده است که نگاه منسجم تری به موضوعات فرهنگی و فرهنگ عمومی استان دارد.

 

استاندار زنجان با انتقاد از اینکه روایت درستی از حرکت انقلاب در چهل ساله گذشته نداشتیم، گفت: درست است که در مورد دستاوردهای انقلاب صحبت شده ولی روایت اصلی انقلاب نیست.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای مردم از ارزشی که پس از گذر از فشارهای اقتصادی برای کشور حاصل می شود روایت کرد، گفت: برای ایجاد کنشگری اجتماعی به نفع نظام، باید روایت درستی داشت.

 

افشارچی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و ارائه روایتی کلان از انقلاب اشاره کرد و گفت: زاویه اصلی انقلاب اسلامی نظام سلطه است، ما می خواهیم از نظام سلطه خارج شویم و باید این موضوع را روشنگری کنیم.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه روایتگری ما از مسیر انقلاب باید درست باشد، گفت: لازم است تا برنامه ریزی برای 16 آذر و دهه فجر برای روشنگری نسل جوان انجام شود.

 

در ادامه مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان به بخشی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: در این برش به به موضوعات محیط زیست، ارتقا سواد رسانه ای، تحکیم بنیان خانواده، محله اسلامی، فلسفه و عقاید، اخلاق، فرهنگ کار، امر به معروف و نهی از منکر و عدالت توسعه گنجانده شده است.

 

حسین نجفی ادامه داد: ارتقاد سواد اطلاعاتی مردم، توانمندسازی فعالان مجازی، حمایت از شرکت های دانش بنیان، مسجد و محله اسلامی، طرح مسجد، محله و مدرسه همه دغدغه های مطرح شده در این برش استانی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 1233830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha