مناطق آزاد به قطب‌های تولید و صادرات تبدیل می شوند

عبدالملکی از تبدیل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به قطب های تولیدی و صادراتی به منظور رفاه مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الله عبدالملکی امروز یکشنبه (۲۹ آبان) در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران، از تبدیل مناطق آزاد کشور به قطب‌هایی برای تولید، صادرات به منظور رفاه مردم خبر داد و اظهار کرد: مناطق آزاد باید قطب انتقال فناوری و سرمایه گذاری خارجی باشد و در دوره جدید برای تحقق این امر تلاش می‌شود.

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور برای بهره‌ مندی فعالان اقتصادی است که باید ظرفیت‌ های این بخش  اجرایی شود تا موانع توسعه مناطق آزاد برطرف شوند.

 

وی تصریح کرد: با دستور صریح رییس جمهور موضوع اعمال ماده ۶۵ را پیگیر هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن آن مدیریت واحد در مناطق آزاد عملیاتی شده و برطرف شدن اختلافات و ناهماهنگی بین‌ بخشی را در این مناطق شاهد باشیم.

 

عبدالملکی، با بیان اینکه مواردی مانند اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور و همچنین حذف مالیات مضاعف بر ارزش افزوده‌ در دستور کار دبیرخانه مناطق آزاد کشور است، اضافه کرد: قانون گذار به صراحت تاکید کرده که حاکمیت منطقه بر عهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد است و تمام دستگاه‌های دیگر باید تابعیت کامل داشته باشند.

 

وی از حضور در نشست شورای اداری منطقه خبر داد و ابراز کرد: در این نشست بر اجرای قانون به صورت کامل تاکید می‌شود که حاکم در منطقه آزاد در بخش‌های اداری بر عهده مدیرعامل سازمان است، رئیس جمهور نیز بار‌ها تاکید کردند و این اصل اساسی در دولت سیزدهم است که همه دستگاه‌ها و بخش‌ها حاکمیت و مدیریت عالی منطقه آزاد را بپذیرند.

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، خطاب به مردم و مسئولان آبادان و خرمشهر، بیان کرد: هم مسئولان و هم مردم بدانند اگر دستگاه‌های اجرایی هماهنگی و همکاری کامل را با سازمان منطقه آزاد اروند نداشته باشند امکان هم افزایی برای توسعه زیر ساخت‌ ها وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف منابع مالی را در اختیار دارند و موظف اند تا این منابع را در اختیار سازمان منطقه آزاد اروند قرار دهند، یاد آور شد: تکمیل زیر ساخت‌ها و امورات زیربنایی و ایجاد اشتغال برای رفاه مردم این منطقه باید در یک نظام منسجم تخصیص پیدا کند.

 

عبدالملکی، در سفری یک روزه به منظور بازدید از زیرساخت ها و نشست با فعالان فرهنگی و اقتصادی آبادان و خرمشهر صبح امروز وارد منطقه آزاد اروند شده است.

 

کد خبر 1233850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha