بیش از ۳۰ درصد اراضی کشاورزی کردستان رفع تصرف شد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: امسال بیش از ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی استان توسط امور اراضی استان کردستان رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی ظهر یکشنبه(29 آبان ماه) در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کردستان ضمن تاکید بر تکمیل تثبیت اراضی کشاورزی استان، اظهار داشت: دستگاه قضایی به لحاظ وظیفه‌ای که در قانون اساسی در خصوص دفاع از حقوق عامه برایش تعریف شده است در اموری که منافع ملی و عمومی باید لحاظ شود، ورود جدی دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان با تسلیت شهادت سرهنگ حسین یوسفی از مدافعان امنیت استان، افزود: مقوله کاداستر و تثبیت اراضی در فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه و در سطح سیاست‌های کلان کشور مورد تاکید کرد و وجود روحیه انقلابی و جهادی و پرهیز از وسواس در امور توسط مدیران ادارات مربوطه پیشران امور است.

 


وی تصریح کرد: قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به هیچ وجه مانع تثبیت اراضی کشاورزی با وضعیت موجود این اراضی نیست و این موضوع باید مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی کشور و استان قرار گیرد.

 


رئیس کل دادگستری استان کردستان از رفع تصرف بیش از 30 درصد از اراضی کشاورزی استان توسط امور اراضی استان خبر داد و افزود: تعداد 263 پلاک استان در سال جاری رفع تداخل بین مردم و اداره منابع طبیعی صورت گرفته که در مساحت بیش از 500 هزار هکتار بوده و امیدواریم با صدور سند این اراضی در اداره کل ثبت اسناد استان روند تثبیت اراضی کشاورزی استان سرعت بیشتری بگیرد.

 


رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کردستان افزود: بحث رفع تصرف باید بصورت مستمر و فعال و با سرعت بیشتری انجام گیرد و ضروری است تا دو بار در هفته کمیسیون رفع تداخلات استان برگزار شود.

 


وی افزود: آمار پایین اراضی تثبیت شده کشاورزی در استان سبب شده تا پرونده های مختلف کیفری و حقوقی به محاکم وارد شود و بنده در جلسات مختلف شورای اداری و قضایی و نشست با ائمه جمعه و جماعات استان بر این قضیه مهم تاکید کرده‌ام.

 


حجت‌الاسلام حسینی بر ورود نهادهای نظارتی همچون بازرسی استان و همچنین دادستانی از باب حفظ حقوق عامه در این خصوص تاکید کرد: با مدیران اداراتی که به وظیفه قانونی خود در راستای تکلیف محول شده در قانون حدنگار و سیاستهای دستگاه قضایی عمل نکنند، برخورد لازم و قانونی صورت می‌گیرد.

 


صفدر نیازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: آمار تداخل اراضی کشاورزی در استان رقم بالایی است که مستلزم چاره اندیشی ویژه و همت جهادی ادارات مربوطه است.

 


نیازی تاکید کرد: آمار تداخلات اراضی کشاورزی در استان کردستان بیش از 40 درصد است و از رقم میانگین کشوری بالاتر است که باید با تلاش و برنامه ریزی ویژه کاهش یابد.

 


وی افزود: هماهنگی و تلاش میان مسئولین و کارکنان ادارات جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، ثبت اسناد و امور اراضی استان سبب می شود تا مالکیت اراضی کشاورزی استان تعیین تکلیف شود و از بروز اختلافات در این زمینه جلوگیری شود.

 


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور از دغدغه مندی دستگاه قضایی استان برای تثبیت اراضی ملی و کشاورزی و همچنین برخورد با کم کاری و ترک فعل ادارات در این زمینه تقدیر کرد.

 


در ادامه این جلسه، مدیران ادارات بازرسی ، ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی، امور اراضی به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود در راستای تثبیت اراضی کشاورزی استان پرداختند.

 

کد خبر 1233854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha