۷۰ سالن دستگاه های اجرایی استان در اختیار جوانان برای برگزاری مراسمات ازدواج قرار گیرد

بهرام نیا با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه ها در ساماندهی امور جوانان نقش کلیدی دارند، گفت: ۷۰ سالن دستگاه های اجرایی استان در اختیار جوانان برای برگزاری مراسمات ازدواج قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، ظهر امروز(۲۹ آبان)در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان این استان اظهار کرد: مسکن، ازدواج و اشتغال از مشکلات امروز جوانان جامعه ماست و همه مسئولان دستگاه های اجرایی در استان باید رافع این مشکلات باشند.

 

حسن بهرام نیا با بیان اینکه  یکی از موضوعات بسیار مهم امروز جامعه ساماندهی امور جوانان در امر ازدواج و پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است، ابراز کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در استان در این زمینه انجام گرفته است و تقریبا بستر مناسب برای پرداخت تسهیلات ازدواج در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش و دانشگاه ها در ساماندهی امور جوانان نقش کلیدی دارند، گفت: ضوابط و مقررات و مشوق های ازدواج و فرزند آوری باید برای مردم اطلاع رسانی شود و عملکرد ادارات باید در حوزه ازدواج جوانان در استان باید به سمع و نظر مردم برسد.

 

استاندار ایلام با تاکید بر  مشارکت همه دستگاه های برای توجه به امور جوانان، یادآور شد: هرگونه تصمیم سازی در خصوص جوانان مشارکت همه دستگاه ها را می طلبد، ۷۰ مکان مناسب برای سالن برگزاری مراسمات ازدواج جوانان در سطح استان داریم که دستگاه های اجرایی می بایست این سالن ها را در اختیار جوانان قرار دهند.

 

بهرام نیا با بیان اینکه  هیچ اجاره بهایی برای برگزاری مراسمات ازدواج از متقاضیان دریافت نشود، گفت: ایلام رتبه نخست کشور از نظر  پرداخت تسهیلات ازدواج در ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ را دارد و یک هزار نفر در استان در نوبت وام ازدواج هستند که باید همه بانک ها در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: اقدامات انجام شده در حوزه تسهیل امر ازدواج جوانان رضایت بخش است و بستر های فرزند آوری به نسبت گذشته  مهیا شده است.

 

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حضور مدیران کل استان در تمامی جلسات، خاطرنشان کرد: طی بازه زمانی شش ماهه تعداد دفعات حضور مدیران در نشست های استانداری به  وزارتخانه های متبوع ارسال می شود و عملکرد مدیران در این راستا بررسی می شود.

 

کد خبر 1233881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha