مناطق آزاد کشور برای تبدیل شدن به مقصد سرمایه گذاری خارجی آمادگی دارند

عبدالملکی، از آمادگی مناطق آزاد کشور برای تبدیل شدن به مقصد سرمایه گذاری خارجی خبر داد و گفت: شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی و بین المللی در مناطق آزاد فراهم است و این مناطق به مقصد سرمایه گذاری خارجی تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الله عبدالملکی، ظهر امروز یکشنبه (۲۹ آبان) در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی خرمشهر در جمع خبرنگاران، بیان اینکه تبدیل مناطق آزاد به مقصد سرمایه گذاران خارجی هدفگذاری شده است، اظهار کرد: شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی و بین المللی در مناطق آزاد فراهم است و این مناطق به مقصد سرمایه گذاری خارجی تبدیل می‌شوند.

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، شرایط برای رونق تولید، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و اشتغال در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اروند را فراهم دانست و افزود: از سرمایه‌گذاران مناطق آزاد حمایت می‌شود و مناطق آزاد به مقصد سرمایه گذاری خارجی تبدیل خواهند شد، ضمن اینکه تعاملات بین المللی برای اجرای آن در حال شکل گیری است.

 

وی از مکاتبه و رایزنی با تعدادی از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از آنها مایل هستند در مناطق آزاد سرمایه گذاری کنند.

 

عبدالملکی همچنین مواردی از جمله قانون مالیات بر ارزش افزوده را عامل بی انگیزگی تولیدکنندگان برای فعالیت در مناطق آزاد خواند و عنوان کرد: برخی تولیدکنندگان مستقر در مناطق آزاد بعضا چند بار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند، لذا در این راستا لایحه طرح ۲ فوریتی برای ارائه به مجلس شورای اسلامی آماده شده تا قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور اصلاح شود.

 

وی از اصرار و تاکید رئیس جمهور برای رفع مشکل اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: مسائل و مشکلات مناطق آزاد کشور در زمینه های مختلف در حال پیگیری است.

 

کد خبر 1233900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha