تمام مشکلات کشور با نهضت بازگشت به مسجد حل می شود

لطیفی با اشاره به اینکه راه نجات ما مساجد است، گفت: همه موضوعات امت اسلامی در مساجد قابل حل است؛ مشکلات امروز جامعه با نهضت بازگشت به مسجد حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سید محسن لطیفی ظهر امروز در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه انقلاب ما از مساجد شروع شده و به فرموده امام راحل، مساجد سنگر هستند، گفت: مشکلات امروز کشور با بازگشت به مساجد قابل حل است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان برای فعال کردن مساجد به جمع بندی برسیم، گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت مساجد استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه راه نجات ما مساجد است، گفت: همه موضوعات امت اسلامی در مساجد قابل حل است؛ جوانان و نوجوانان و هر قشری که امروز به کف خیابان می آیند افرادی هستند که در مساجد حضور ندارند.

 

لطیفی با بیان اینکه مردم از بسیاری از خدمات نظام اطلاع ندارند، گفت: برای روشنگری اذهان عمومی و جهاد تبیین همه باید پای کار باشند.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان یکی از راه های انعکاس پیشرفت های چهل ساله انقلاب را برگزاری مسابقه کتابخوانی و درگیر کردم مردم و شناخت خدمات نظام خواند و گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به برخی دستاوردها اشاره کردند که مایه قوت ایران قوی است و بسیاری از مردم از این موفقیت ها اطلاع ندارند که علت دشمنی دشمنان ما همین است.

 

وی نبود قرارگاه وضعیت فرهنگی استان را یکی از کمبودها خواند و گفت: پیشنهاد می دهیم قرارگاهی با عضویت اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و جامعه اساتید و دانشگاهیان تشکیل شود.

 

لطیفی اضافه کرد: تغییراتی در اسامی نوزادان بالاخص دختران در سنوات اخیر شاهد هستیم که لازم است روحانیونن در مساجد و منبرها در این خصوص روشنگری کنند چرا که این اسامی با فرهنگ دینی ما همخوانی ندارد.

 

وی به نتایج نظرسنجی علت نارضایتی مردم اشاره کرد و گفت: براساس اطلاعات جمع آوری شده بیشتر مشکلات مردم اقتصادی است نه حجاب عفاف؛ دشمن کار خود را برای تشویش اذهان عمومی انجام می دهد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به پایین بودن سواد رسانه ای و  نیاز به داشتن برنامه برای مردم اشاره کرد و افزود: استان زنجان در میزان پایین بودن سواد 5 درصد از میانگین کشوری پایین هستیم.

 

به گفته وی، لزوم آموزش فرهنگ شهرنشینی در پی مهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد مرکز مردم شناسی در زنجان برای معرفی تاریخ شفاهی و ایجاد بستر لازم برای آموزش و فرهنگ سازی در تمام حوزه ها لازمه استان زنجان است.

 

کد خبر 1233902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha