آتش زدن بیت تاریخی امام(ره) در خمین صحت ندارد

مرزبان گفت: خبر آتش زدن بیت تاریخی امام راحل در خمین کذب است و بیت تاریخی امام خمینی(ره) هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان امروز(۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ )با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه آسیبی به بیت تاریخی امام خمینی(ره) نرسیده است، گفت: به دنبال انتشار شایعاتی از سوی رسانه‌های بیگانه مبنی بر حریق در بیت تاریخی امام راحل در خمین، کارشناسان این اداره‌کل در اسرع وقت در محل حضور یافته و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد، این خبر کذب بوده و بیت تاریخی امام خمینی(ره) هیچ آسیبی ندیده است.


وی با اشاره به اینکه بیت‌تاریخی امام خمینی(ره) تحت نظر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام‌خمینی (ره) در شهرستان خمین است، گفت: هیچ‌گونه آتش سوزی در بیت تاریخی امام راحل در خمین وجود نداشته است و درب بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در خمین به روی زائران و عاشقان امام راحل باز است.


این مقام مسئول ادامه داد: سالانه به طور میانگین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از بیت تاریخی حضرت امام خمینی (س) بازدید می‌کنند.

 

امام خمینی(ره) ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، مطابق با اول مهر ماه ۱۲۸۱ شمسی در شهرستان خمین متولد و تا سن ۱۷ سالگی در این خانه زندگی کرده است.

کد خبر 1233936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha