تسریع در تجهیز مرکز ساماندهی کودکان کار اهواز/ توانمندسازی مددجویان باید با جدیت دنبال شود

خلیلیان، با تاکید بر تسریع در تجهیز مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی اهواز از سوی دستگاه‌های متولی، از راه اندازی این مرکز قبل از پایان سال خبر داد و گفت: توانمندسازی مددجویان باید با جدیت دنبال شود و به عنوان اولویت مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان امروز یکشنبه (۲۹ آبان) در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی استان، به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی و خیرین را از مهم‌ترین اقدامات در چارچوب وظایف مرتبط با بهزیستی برشمرد و اظهار کرد: در این زمینه هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم و خیرین نیز در زمینه همکاری بیشتر به منظور خدمت‌دهی از طریق بهزیستی برای جامعه هدف اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

استاندار خوزستان، با تاکید بر تجهیز مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی از سوی شهرداری اهواز، از راه اندازی این مرکز قبل از پایان سال خبر داد.

 

وی اضافه کرد: همچنین برای ساخت یک شیرخوارگاه یکی از خیران ۷۰ درصد کار را پذیرفته و حدود ۳۰ درصد دیگر از سوی شهرداری اهواز صورت خواهد گرفت؛ سازمان اوقاف نیز آمادگی خود را برای خریداری تولیدات جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی اعلام کرده است.

 

خلیلیان، با اشاره به اهمیت جلسات شورای مشارکت‌های مردمی، بیان کرد: در این شورا باید با نگاهی جدید، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در زمینه ساماندهی مدد جویان بررسی و مطرح شود تا شاهد تحول و حرکتی اساسی در این حوزه باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: در جامعه هدف تحت پوشش نهادهایی همچون بهزیستی توانمندسازی مددجویان باید با جدیت دنبال شود و به عنوان اولویت مدنظر قرار گیرد.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: اقدامات به گونه‌ای باشد تا مددجویان بتوانند با کسب یک مهارت، حرفه یا توانایی مخارج خود را تامین کنند از این رو نقش دستگاه‌های آموزشی مانند سازمان فنی و حرفه‌ای بسیار مهم و تاثیرگذار است.

 

وی یاد آور شد: دستگاه‌های متولی اقدامات صورت گرفته در زمینه موضوعاتی همچون کودکان کار، کودکان بدسرپست یا بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار و … را بررسی و متناسب با شرایط موجود اقدامات تکمیلی را انجام دهند.

 

کد خبر 1233941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha