واریز عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب نهادها در سطح استان اصفهان

مزیکی با اشاره به اینکه مالیات عادلانه موجب گرایش سرمایه ها به سمت تولید، ایجاد اشتغال می شود گفت: بیش از پنج هزار و سیصد میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده در هفت ماهه نخست سال جاری به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها واریز شده است.

«عباس مزیکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان مالیات را مهمترین ابزار برای اعمال سیاست های اقتصادی دولت دانست و افزود: پایدارترین و سالم ترین درآمد دولت مالیات است که در اثر تحریم ها و سیاست های خارجی دچار نوسان نمی شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه مالیات ابزار اقتصادی برای اعمال سیاست های خرد و کلان اقتصادی است و جایگاه سازمان مالیاتی را اجراکننده قوانین دانست و بیان کرد: وصول مالیات بر اساس نرخ های متفاوت مالیاتی موجب تعدیل ثروت می شود و در نهایت در ایجاد عدالت مالیاتی تاثیرگذار خواهد بود.

مزیکی تاثیر اساسی مالیات در توسعه اقتصادی و اجتماعی را مشهود دانست و افزود:نقش تعدیل ثروت و گرایش آن به سمت تولید از عملکردهای مهم مالیات در کشور است.

این فرد مسئول همچنین اظهار داشت: مالیات عادلانه موجب گرایش سرمایه ها به سمت تولید، ایجاد اشتغال و درآمدزایی بیشتر ،ایجاد رفاه، آسایش و امنیت اجتماعی وتوسعه امکانات بهداشتی و درمانی می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مهمترین منبع مالیاتی را که مردم بصورت مستقیم بر آن تاثیر دارند مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و افزود: نیمی از عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی توسط بنگاه های اقتصادی و آحاد مردم مستقیم به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر واریز می شود که در سال 1400 بالغ بر چهار هزار و 700 میلیارد تومان مبلغ عوارض ارزش افزوده و آلایندگی وصول و به حساب شهرداری ها واریز شده است.


مزیکی واریز بیش از پنج هزار و سیصد میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده در هفت ماهه نخست سال جاری به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های سطح استان را دارای اهمیت دانست و گفت: نقش مالیات بر ارزش افزوده در تامین درآمدهای شهرداری ها غیرقابل انکار است.


مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به حرکت نظام مالیاتی به سمت هوشمندسازی بیان کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی موجب تحقق بیشتر عدالت مالیاتی و برنامه های اقتصاد مقاومتی و همچنین تحقق آثار مالیات در جامعه خواهد بود.


مزیکی به فعالان اقتصادی توصیه موکد کرد: در بحث مالیات به دلیل مقررات و قوانین جدید و الکترونیک شدن سیستم های مالیاتی بالاخص اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که موجب ایجاد بستر لازم برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده می شود می بایست توجه خاص به مباحث مالی داشته باشند.


مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اغلب وظایف فعالان اقتصادی را بصورت الکترونیکی قابل اجرا دانست و گفت: لازمه اجرای قوانین جدید مالیاتی اتکا به اسناد و مدارک است و ریشه اجرای تمام قوانین ماالیاتی اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان است که می بایست بصورت دقیق اجرا شود و در حال حاضر بصورت مرحله ای در حال اجرا است.


مزیکی مبارزه با فرار مالیاتی را حائز اهمیت دانست و گفت: در برخورد با فرار مالیاتی بر فعالان اقتصادی فشار وارد نمی شود و می بایست به سمت اصلاح معافیت های مالیاتی حرکت کنیم.


مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اقدامات و فعالیت های روابط عمومی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی بیان نمود: مرکز ارتباط مردمی 1526 آماده ارائه مشاوره های مالیاتی و دریافت نظرات و انتقادات می باشد.

کد خبر 1233948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha