شناسایی چهار هزار کودک بازمانده از تحصیل خوزستان/ طرح جهش در راستای ارتقای وضعیت آموزشی استان تصویب شد

خلیلیان با اشاره به طرح جهش در راستای ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی استان گفت: تعداد کودکان بازمانده از تحصیل خوزستان را در حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر است که حدود چهار هزار نفر این کودکان شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان عصر امروز یکشنبه (۲۹ آبان) در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده استان، با اشاره به طرح جهش در راستای ارتقای شاخص‌های کیفی آموزشی و پرورشی استان، اظهار کرد: این طرح در کارگروه به تصویب رسید تا بتوانیم وضعیت تحصیلی دانش آموزان را از نظر کیفیت آموزشی و پرورشی به ویژه در سطح دبیرستان‌ها، مناطق محروم و کم‌برخوردار افزایش دهیم.

 

استاندار خوزستان، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل استان را در حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر این کودکان شناسایی شده که قدمی مثبت در زمینه بازگشت به تحصیل آنان است افزود: باید با همت دیگر نهادها و دستگاه‌های متولی تلاش شود تعداد بیشتر این کودکان شناسایی و به تحصیل بازگردانی شوند تا بتوانیم آینده آنها را تضمین کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت و سازماندهی اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی در سطح استان بیان کرد: اقدامات و پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف در سطح استان انجام شده که لازم است دانش آموزان با این پیشرفت‌ها آشنا شوند.

 

خلیلیان اضافه کرد: از این رو اردوهای راهیان پیشرفت در این زمینه تنظیم شد و برنامه آن نیز در کارگروه به تصویب رسید و از هفته آینده اجرایی می‌شوند؛ البته در ماه‌های اخیر چندین اردو در این زمینه برگزار و مقرر شد برای برگزاری هر چه بهتر این اردوها از ظرفیت‌های موجود در استان به نحو مطلوب استفاده شود.

 

وی یادآور شد: در زمینه شاخص‌های آموزشی و پرورشی استان باید کارهای کارشناسی دقیقی صورت گیرد و بر اساس آن برنامه جامعی طراحی و تدوین شود تا تحولی اساسی را طی چهار تا پنج سال آینده در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان شاهد باشیم.

 

کد خبر 1233978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha