عدم ارسال لیست بیمه شدگان شرکت های دانش بنیان بعد از گذشت ۸ ماه

فراتی با بیان اینکه هشت ماه از سال می‌گذرد اما لیست بیمه‌شدگان شرکت‌های دانش بنیان به بیمه تامین اجتماعی ارسال نشده است، گفت: انتظار داریم لیست‌های بیمه واقع بینانه‌ ارسال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید حسین فراتی امروز دوشنبه (29 آبان) در نشست بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در امور تامین اجتماعی و مالیات، اظهار کرد: قراردادهایی که شرکت‌های دانش بنیان منعقد می‌کنند در صورتی که به تایید معاون فناوری رئیس جمهور رسیده باشد، مورد تایید تامین اجتماعی خواهد بود.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه حق بیمه قراردادهای منعقده شرکت‌های دانش بنیان بر اساس لیست و بازرسی خواهد بود، افزود: قراردادهای معرفی شده تنها در خصوص موضوعات دانش بنیان مورد تایید است و با معرفی و گواهی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سایر قراردادهای مورد اجرای شرکت‌ها و موسسه‌ها طبق مقررات جاری سازمان و با رعایت ماده (41) قانون تامین اجتماعی محاسبه و مطالبه می شود.

 

فراتی تصریح کرد: واحدهای اجرایی باید در صورت نداشتن بدهی قطعی، ضمن صدور مفاصا حساب قرارداد منعقده وفق ماده (38) قانون تامین اجتماعی و تبصره‌های ذیل آن نسبت به بررسی لیست‌های ارسالی طبق ماده (39) قانون تامین اجتماعی و انجام بازرسی طبق ماده (47) قانون (اعم از کارگاهی و دفاتر) اقدام کنند که برخی شرکت‌های دانش بنیان این شرایط را ندارند.

 

وی ادامه داد: برای این شرکت ها بر اساس قانون موظف هستیم ضرایب حق بیمه را دریافت کنیم.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه هشت ماه از سال می‌گذرد اما لیست بیمه‌شدگان شرکت‌های دانش بنیان ارسال نشده است، افزود: انتظار داریم لیست‌های بیمه واقع بینانه‌ ارسال شود نه به شکلی که دستورالعمل‌ها دور زده شود.

 

وی تصریح کرد: هیچ الزامی بر افزایش قراردادها نداریم و تنها لیست ارسال شود کفایت می‌کند؛ برای مشکلات مربوط به شرکت‌های دانش بنیان استان، شعبه یک تامین اجتماعی بیرجند به علاوه یک مشاور را در نظر گرفته‌ایم و دانش بنیانی‌ها می‌توانند برای پیگیری مسائل به این شعبه مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1233983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha