۳۰ درصد معابر خانلق آسفالت است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان گفت: با وجود جمعیت و تردد بالای شهر خانلق از ۱۴۰ هزار مترمربع از معابر خاکی فقط ۳۰ درصد آن آسفالت شده که توسعه زیادی پیدا نکرده است.

سیدهادی محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود جمعیت و تردد بالای شهر خانلق از ۱۴۰ هزار مترمربع از معابر خاکی فقط ۳۰ درصد آن آسفالت شده که توسعه زیادی پیدا نکرده و امسال برای آسفالت ۳۵ هزار مترمربع از معابر خاکی آن، ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تفاهم نامه با بنیاد مسکن منعقد شد که با تخصیص و اجرای آن تحول خوبی صورت خواهد گرفت.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شیروان اظهار کرد: با توجه به اینکه خانلق منطقه کم برخوردار است به عنوان پایلوت چند محله مصوب شده انتخاب شد، خانلق شهر اقماری که غیر مرکز شهر است و به عنوان مرکز بازآفرینی تعریف شده که قرار است طرح بازآفرینی آن به تهران ارسال شود.

 

محمدی عنوان کرد: برای اجرای زیرساخت های بهتر این شهر امسال قیر رایگان اختصاص یافت و ۴ هزار مترمربع از معابر خاکی آن آسفالت شد.

 

شهردار خانلق هم گفت: یک پنجم شهر خانلق بافت قدیمی و نارکارآمد است، خانه ها، محله ها و زیرساخت هایی که باید متحول شود تا شاهد چهره زیباتری باشیم و بنیاد مسکن سه فاز مسکونی کار کرده ولی نیازمند به تحول در تمام زیرساخت ها است.

 

مصطفی غفوری راد اظهار کرد: با توجه به تردد ۷۰ روستا از این مسیر طرحی که ارئه شده کنارگذر ۳۵ متری و طراحی میدان در نظر گرفته شده، ارائه طرح و ساماندهی جهت تردد و رفت و آمد به طول ۲.۵ کیلومتر جزو مطالبات مردمی است که پی گیر هستیم.

 

وی اضافه کرد: در شورای ترافیک مجوز احداث میدان اول اخذ شده و مسیر خاکی باید احداث و بهسازی شود که این خود اعتبارات بالایی می طلبد و امسال ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات برای هدایت آب های سطحی موافقت نامه انجام شد.

 

خانلق از توابع بخش مرکزی این شهرستان با سه هزار و ۵۰۰ خانوار مشتمل بر ۱۵ هزار نفر و در ۲ کیلومتری جنوب شهر شیروان قرار دارد.

 

در سال ۹۹ روستای خانلق بخش مرکزی این شهرستان که بزرگترین روستای خراسان شمالی است از حریم شهر شیروان خارج شد.

 

خانلق به عنوان بزرگترین روستای خراسان شمالی پس از بررسی در کمیته های مختلف هیات دولت مردادماه ۱۴۰۰  به شهر ارتقاء یافت.

 

 

کد خبر 1234018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha