درخواست حماس از سازمان ملل: جرم انگاری جنایت های رژیم صهیونیستی در حق کودکان فلسطینی

جنبش حماس و گروه های فلسطینی به مناسبت روز جهانی کودک از سازمان ملل متحد خواستند جنایت های رژیم صهیونیستی در حق کودکان را جرم انگاری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از تی آر تی، جنبش حماس در بیانیه ای که به مناسبت روز جهانی کودک مصادف با 20 نوامبر صادر کرد، از سازمان ملل خواست تا جنایت های رژیم صهیونیستی در حق کودکان در اراضی اشغالی فلسطین را جرم انگاری کنند.

 

این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد: سازمان ملل متحد روز جهانی کودک را در حالی گرامی می دارد که رنج کودکان فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی و سیاست نژادپرستانه آنان ادامه دارد و آنان تحت کشتار، اسارت، آزار و اذیت، محاصره، محرومیت از درمان، پزشکی و تحصیل و محرومیت از ابتدایی ترین حقوق انسانی قرار دارند.

 

حماس افزود: در نتیجه تخلفات رژیم صهیونیستی، بیش از 35 کودک از ابتدای امسال به زندان های رژیم صهیونیستی برده شده اند و بیش از 160 کودک دیگر در زندان های اسرائیل تحت انواع شکنجه های روحی و جسمی قرار دارند.

 

حماس در ادامه از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری خواست «رهبران اشغالگر را به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه کنند و رژیم صهیونیستی را در فهرست ننگینی که شامل سازمان ها و کشورهای ناقض حقوق کودکان در مناطق درگیری هستند، قرار دهند».

 

وزارت اسرا و فلسطینیان آزاد شده در نوار غزه نیز گفتند: رژیم صهیونیستی با بازداشت و شکنجه کودکان قوانین بین المللی را نقض می کند.

 

این وزارتخانه افزود: اشغالگری اسرائیل با بازداشت کودکان فلسطینی، شکنجه، آزار، محاکمه های ناعادلانه و محروم کردن آنها از حقوق اولیه، ابتدایی ترین قوانین و هنجارهای بین المللی را نقض می کند.

 

وزارت اسرا و فلسطینیان آزاد شده در نوار غزه افزود: کودکان در معرض انواع شکنجه و آزار روانی و جسمی قرار می گیرند و جنایات سازمان یافته علیه آنها انجام می شود.

 

از سوی دیگر، باشگاه اسرای فلسطینی (غیر دولتی) نیز  اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از سال 2015 تاکنون بیش از 9300 کودک فلسطینی زیر 18 سال را بازداشت کرده است.

باشگاه اسرا از ابتدای سال جاری میلادی 2022 اعلام کرد که نظامیان صهیونیستی حدود 750 کودک را دستگیر کرده است و 160 نفر هنوز در بازداشت هستند.

 

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 750 مورد دستگیری در میان کودکان و نوجوانان به ثبت رسیده است.

 

این باشگاه همچنین به مجروحان در میان بازداشت شدگان اشاره کرد که قبل از دستگیری و حین دستگیری مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

 

بر اساس همین بیانیه، تعداد کودکان زندانی در زندان های اسرائیل در حال حاضر 160 نفر زیر 18 سال است. باشگاه اسرا اعلام کرد که در میان این کودکان 3 دختر و 5 کودک تحت بازداشت اداری (بدون اتهام یا حکم قضایی) هستند.

 

از سال 1990، روز جهانی کودک به عنوان سالگرد تاریخی که مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلامیه حقوق کودک (1959) و کنوانسیون مربوطه (1989) را تصویب کرد جشن گرفته می شود.

کد خبر 1234041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha