فرهنگ کتاب و کتابخوانی ترویج یابد

حجت الاسلام سبزیان گفت: امروز کتابخانه ها به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، پایگاه های مردمی و آموزشگاه های غیررسمی در حال فعالیت هستند و کتابداران به عنوان ستونهای این پایگاه بانی رویدادهای موثر و مفیدی در حوزه کتاب و کتابخوانی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان امروز دوشنبه (۳۰ آبان) در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شد، ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیان کرد: به عنوان یک خدمتگزار فرهنگی استان، افتخار دارم در یکی از بهترین سازمانهای فرهنگی در حال خدمت هستم. در سازمانی که کتابداران آن به عنوان افسران جبهه دانایی همیشه حتی در دوران سخت کرونا علیرغم تمامی محدودیتها و ممنوعیتها در تلاش بودند تا حال دل مردم را با کتاب خوب کردند و آنان را میزبان «حال خوش خواندن» کنند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: امروز کتابخانه ها به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، پایگاه های مردمی و آموزشگاه های غیررسمی در حال فعالیت هستند و کتابداران به عنوان ستونهای این پایگاه بانی رویدادهای موثر و مفیدی در حوزه کتاب و کتابخوانی بودند و هدفشان ایجاد جامعه ای دانا و پاک هستند.

 

وی هفته کتاب را شب قدر اهالی کتاب دانست و افزود: چرا که این هفته تنها به ارزیابی فعالیتهای یکساله کتابخانه ها خلاصه نمی شود و کتابداران در تلاش برای برنامه های ریزی فعالیتهای خود برای سال آینده هستند.

 

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع دانشجویان بعد از اتفاقات سال 1387، گفت: همانطور که ایشان فرمودند علاج تمامی مشکلات در دانایی و آگاهی است که به واسطه مطالعه کتاب بوجود می آید و ما نیز در تلاش هستیم تا حال مردم را با کتاب، خوب کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در پایان اظهار امیدواری کرد : کتابداران با امضای میثاق نانوشته امروز بانی اتفاقات موثری در آینده شوند و خداوند توفیق و قوت در مسیر دانایی و آگاهی برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(ع) به همه ما اعطا کند.

کد خبر 1234183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha