دوره‌های مهارت آموزی برای ۲۸ هزار نفر در استان همدان برگزار شد

پورمجاهد گفت: برگزاری دوره هایی که سبب اشتغال با امکانات و تجهیزات به روز و مربیان مجرب می شود؛ عامل افزایش اشتغال پایدار در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، ظاهر پور مجاهد در سومین جلسه شورای مهارت استان  به میزبانی دانشگاه صنعتی همدان  با اشاره رسالت فنی و حرفه ای در آموزش های مهارتی با هدف تربیت نیروی ماهر در راستای ایجاد اشتغال اظهار کرد: برگزاری دوره هایی که سبب اشتغال با امکانات و تجهیزات به روز و مربیان مجرب می شود؛ عامل افزایش اشتغال پایدار در جامعه است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای را از عوامل مهم در ایجاد اشتغال دانست و گفت: حرفه های نوینی در راستای پیشبرد صاحبان مشاغل و توسعه اقتصادی و کسب و کار در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار می شود.

 

پورمجاهد از مدیران حاضر در جلسه درخواست کرد تا ضمن برقراری تعامل مطلوب با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از امکانات و تجهیزات موجود این اداره در راستای ایجاد اشتغال پایدار و مولد استفاده کنند.

 

وهب مختاران هم در این جلسه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 28 هزار و 80 نفر از دوره های مهارت آموزی در بخش های کاهش آسیب های اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، آموزش های روستایی، عشایری، نیروهای مسلح، کودکان کار ، معتادان بهبود یافته، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان و ... بهره مند شده اند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به فعالیت آموزشی و پرثمره کارآفرینان در مراکز فنی و حرفه ای گفت: برنامه ریزی آموزش های مهارتی بر اساس تقاضا و ایجاد اشتغال به صورت تولیدی – آموزشی است.

 

مختاران، اجرایی کردن سند مهارتی را از مأموریت‌های شورای مهارت استان عنوان کرد و افزود: لازم است بدانیم در هر شهرستان به چه میزان نیروی کار نیاز است و برای آینده بازار کار در چه حوزه‌هایی باید نیرو تربیت کنیم.

 

وی از راهیابی نخبه همدانی، مهدی اسکندری به مسابقات جهانی 2022 اتریش خبر داد و و تصریح کرد: این نخبه از بین 5 رقابت‌کننده حاضر در اردوی آماده‌سازی چهل و ششمین مسابقات جهانی از بین مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت در نوزدهمین دوره مسابقات و برگزیدگان ادوار گذشته که شرایط سنی مسابقات جهانی را دارند بعد از 6 مرحله مسابقه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی شهر سالزبورگ اتریش انتخاب شده است.

 

مختاران با اشاره به اینکه آموزش خوب تضمین کننده افراد متخصص در جامعه خواهد بود، گفت: طرح آموزشی سیستم دوگانه(دوآل ) آلمان در اشتغال آینده جوانان این مرز و بوم تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر 1234226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha