پرداخت ۱۵۴ فقره کمک بلاعوض به روستاییان زنجانی برای تکمیل واحدهای مسکونی

خواجه ای با اشاره به اینکه ۱۴میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض مسکن به روستاییان کم‌درآمد زنجان پرداخت شد، گفت: امسال ۱۵۴ فقره کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی اعطا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، تامین مسکن روستائیان در راستای تثبیت و ماندگاری جمعیت روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت:  در سال جاری 154  فقره کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی  به میزان  14میلیارد ریال  از سوی حساب 100 امام (ره) بنیاد مسکن استان پرداخت شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تعداد كل واحدهای مسکونی شهرهای زیر 25  هزار نفر 25 هزار و 506 واحد می باشد، که تعداد 10 هزار و 784 واحد از تسهیلات بهسازی و مسکن مهر مقاوم سازی شده است.

 

وی با بیان اینکه از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 52 هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم سازی شده است، افزود : در راستای مقاوم سازی و بهسازی ،  کیفیت ساخت واحدهای ساختمانی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده نمی‌شود.

 

خواجه ای نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی را از اهداف اصلی این نهاد انقلابی دانست و تاکید کرد: مهندسان نقش و مسوولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از فعالیت 134 ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستایی خبر داد و افزود: هم اکنون 25 دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

کد خبر 1234254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha