راه اندازی دستگاه پیشرفته آندوسونوگرافی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از راه اندازی دستگاه پیشرفته آندوسونوگرافی برای نخستین بار در این بیمارستان خبر داد.

دکتر سید امیر مسعود فرزادفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: دستگاه پیشرفته آندوسونوگرافی برای نخستین بار در مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان راه اندازی شد.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان افزود: این دستگاه با همکاری فوق تخصصان گوارش در بخش آندوسکوپی به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان به بهره برداری رسید.

 

فرزادفر ادامه داد: این دستگاه برای تشخیص ضایعات مجاری صفراوی و کیسه صفرا از جمله سنگ‌های صفراوی، انگل‌های صفراوی و تومورهای صفراوی کیسه صفرا و لوزالمعده کاربرد داشته و نقش جایگزین یا تکمیلی برای روش‌های تصویر برداری مانند‌امآرآی  صفراوی و پانکراس و سی تی اسکن دارد.

 

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان تصریح کرد: دستگاه خریداری شده، یکی از بهترین مدل‌های دستگاه آندوسونوگرافی و به روز دنیا است.

 

فرزادفر ادامه داد: آندوسونوگرافی دستگاه پیشرفته‌ایاز ترکیب آندوسکوپی و سونوگرافی است که عمدتاً برای تشخیص و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد و لوزالمعده به کار می‌رود.

 

وی، ضمن تقدیر از متخصصین و پرسنل این بخش گفت: دستگاه آندوسونوگرافی در دهه‌های اخیر نقش فزاینده‌ایدر تشخیص و درمان بیماری‌های گوارشی و غیرگوارشی داشته است و در مرحله بندی سرطان‌های مری، معده و رکتوم به عنوان شایع‌ترین سرطان‌های گوارشی در ایران، اندوسونوگرافی نقش اصلی برای تعیین شیوه درمانی و پیگیری پاسخ درمانی دارد.


سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این سیستم از آلام بیماران کاسته و در راستای تبدیل این مرکز به قطب گوارش و کبد شمال استان اصفهان قدم‌های موثری برداشته شود.

کد خبر 1234295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha