صدور کیفرخواست برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران در استان زنجان

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران کیفرخواست صادر شده است، گفت: از این تعداد برای ۱۴۵ نفر آرای محکومیت صادر شده و تلاش می‌شود که مابقی پرونده ها در اسرع وقت و با فوریت رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در دیدار با فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج شجره طیبه ای است که از امام راحل به یادگار مانده است و این شجره طیبه امروز رشد نمو  بسیارخوبی در تمامی عرصه ها  داشته است و ما قدردان زحمات و تلاش‌های نیروهای بسیج  هستیم و امروز این شجره طیبه الگو برای سایر کشورها  شده است.

 

رئیس کل دادگستری زنجان ادامه داد: امروز بسیج ، یک تفکر است و جامعه هدفش فراگیر است و با حضور قدرتمند بسیج در عرصه ها و پشتیبانی از نظام و انقلاب بدخواهان و  دشمنان  هیچ غلطی نمی تواند کنند.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان گفت :فرمایشات مقام معظم رهبری یک آرامش مثال زدنی  و اقتدار بسیار خوبی  در جامعه ایجاد کرد و درایت و تدبیر ایشان  در این حوادث قابل تحسین  می باشد.

 

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه نقش نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران و بسیج در حوادث مختلف به خصوص در حوادث دو ماه اخیر برجسته واز جنس دیگری بود، چرا که حضور پررنگ و مدیریت هوشمندانه  صحنه ها و اینکه مردم ، اقشار و اصناف مختلف آسیب نبیند بسیار ارزشمند بود .

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه هوشیاری  نیروهای مسلح و بسیج در میدان، نقشه‌های دشمن را خنثی کرد، افزود:خداوند را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین نیروهای جان بر کف و سلحشور وجود دارند که اگر دشمنان نظام و انقلاب بخواهند در صدد  تعرض و  ایجاد ناامنی  در کشور داشته باشند، همین نیروها با تمام قدرت  پشتیبانی می کنند و جان خود را برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فدا می کند.

 

وی در گزارشی در خصوص  فرایند رسیدگی به پرونده های بازداشتی ها در استان اظهار داشت: برای ۴۵ درصد از دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شده و ۵۵ درصد در همان ساعات اولیه با تذکر آزاد شدند،چرا که معتقدیم صف معترضین با اغتشاشگران متفاوت هستند.

 

عالیترین مقام قضایی زنجان اضافه کرد : برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران کیفرخواست صادر شده که از این تعداد برای ۱۴۵ نفر آرای محکومیت صادر شده و تلاش می‌شود که مابقی پرونده ها در اسرع وقت و با فوریت رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

 

سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان ضمن خیر مقدم به مسئولان قضایی استان و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه گفت: نقش دستگاه قضایی در همراهی و اتخاذ تدابیر در مدیریت حوادث و اغتشاشات بسیار به موقع و موثر بود که جای تشکر دارد.

کد خبر 1234307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha